صفحه اصلی / استان ها / گیلان / دپوی زباله در ماسال ممنوع شد

دپوی زباله در ماسال ممنوع شد

فرماندار ماسال بر لزوم برنامه‌ریزی جامع شهرداری‌ها در خصوص دفع اصولی زباله و عدم انباشت زباله جمع‌آوری شده در سطح این شهرستان تأکید کرد.

دپوی زباله در جنگل عباس‌آباد

به گزارش کسب و کار نیوز،«محمدجواد عامر» در جلسه کمیته پسماند شهرستان ماسال با تأکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات کمیته پسماند در هفته آخر هر ماه، اظهار کرد: در بخش مدیریت پسماند، دفع اصولی زباله و فرهنگسازی جهت تفکیک زباله از مبدأ نیازمند برنامه‌ریزی جدی هستیم.

وی با بیان این‌که شهرداری‌ها و بخشداران باید طی ۱۵ روز آینده برنامه سالیانه برای تفکیک زباله از مبدأ را به‌صورت زمانبندی شده به اداره محیط زیست اعلام کنند، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم و راهبرد نهایی در این زمینه از سوی کمیته پسماند مشخص  و ابلاغ خواهد شد.

فرماندار ماسال هر گونه دفع و دپوی زباله در شهرستان را ممنوع دانست و از شهرداران خواست: حداکثر طی دو ماه آینده، خواهند در خصوص اجرای این مصوبه و عدم دپوی زباله در سطح شهرستان تعیین تکلیف کنند.

رئیس کمیته پسماند شهرستان ماسال با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌ای مشخص برای جمع‌آوری زباله‌ی هتل‌ها، تالارها و کارخانه‌ها، خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است اداره گردشگری در کنار اداره  صنعت، معدن و تجارت زمینه‌ی لازم جهت انعقاد  قرارداد آن‌ها با شهرداری‌ها را فراهم کنند تا بحث زباله‌های این اماکن تعیین تکلیف شود.

عامر اجرای طرح تفکیک زباله در سطح روستاهای شهرستان را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و از بخشداران بخش‌های مرکزی و شاندرمن خواست: طی یک هفته آینده، هر کدام حداقل یک روستا را به عنوان روستای عاری از زباله اعلام کنند.

وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح تفکیک زباله از سوی همه ادارات شهرستان، از شهرداران خواست: طی مکاتبه‌ای به ادارات اعلام کنند که از تاریخ ۱۵ تیرماه هیچ گونه زباله غیر تفکیک شده از سوی آن‌ها تحویل گرفته نخواهد شد و شهرداران مسئولیتی در قبال زباله‌های تفکیک نشده ادارات نخواهند داشت.

فرماندار ماسال آموزش و نهادینه‌سازی فرهنگ در زمینه تفکیک زباله از مبدأ را نکته کلیدی در اجرای این طرح دانست و افزود: اداره محیط زیست موظف است تا پایان مرداد کارشناسان خود را برای آموزش به مراکز مختلف و از پیش اعلام شده شهرستان که نیاز به آموزش‌های تخصصی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ خواهند داشت، در اختیار این نهادها قرار دهند.

رئیس کمیته پسماند شهرستان با تأکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی از سوی اداره محیط زیست در خصوص ۴۲ نقطه ورود آلودگی به رودخانه خالکایی، گفت: در جلسات آتی کمیته پسماند، این موضوع به‌صورت اساسی مورد واکاوی و اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.