صفحه اصلی / استان ها / فارس / اولویت آموزش و سوادآموزی با کشاورزان بی‌سواد فارس
اولویت آموزش و سوادآموزی با کشاورزان بی‌سواد فارس

معاون سوادآموزی استان مطرح کرد:

اولویت آموزش و سوادآموزی با کشاورزان بی‌سواد فارس

معاون سوادآموزی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان بی‌سواد زیادی در سطح استان مشغول کار و فعالیت هستند، آموزش و با سواد کردن آنها مسؤولیت خطیری است که باید با برنامه‌ریزی و توجه ویژه هر دو دستگاه انجام شود.

عیسی ملک پور

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عیسی ملک پور درنشست مشترک با معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس که در راستای اجرای تفاهم نامه‌های مشترک این دو دستگاه برگزار شد، گفت: شناسایی، جذب و نگهداشت و همچنین کمک به آموزش کشاورزان بی سواد، تأسیس مراکز یادگیری محلی مشارکتی، تألیف محتوای مناسب کم سوادان و نوسوادان دوره تحکیم برای کشاورزان استان و کشور از مهمترین اهداف این نشست است.

معاون سوادآموزی فارس گفت: یکی از قشرهای مهم جامعه و به ویژه در استان فارس ،کشاورزان هستند که برای آموزش و باسواد شدن، باید مورد توجه خاص قرار گیرند، زیرا تعلیم و آموزش خواندن و نوشتن به آنها، در توسعه همه جانبه و رشد و افزایش تولیدات کشاورزی استان در سایه بکار گیری روشهای نوین در زراعت و کشاورزی، نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

ملک پور گفت: با توجه به اینکه در استان فارس کشاورزان بسیاری هستند که بی سواد هستند و مشغول کار و فعالیت می باشند لذا سوادآموزی آنان باید در اولویت کاری هر دو دستگاه قرار گیرد و با برنامه ریزی ویژه به سمت تعلیم و باسواد کردن آنها حرکت کنیم‌.

معاون سوادآموزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در توسعه و تعمیق سوادآموزی گفت: تأسیس مراکز یادگیری محلی تجربه بسیار موفقی است که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز در بخشنامه‌ای که جدیداً به همه استانها ابلاغ نموده بر آن تأکید کرده و خواستار مشارکت همه جانبه در راه اندازی، تأمین فضا، تجهیزات و انتصاب مدیران شایسته و توانمند در این مراکز شده‌اند و یکی از بخش‌هایی که می‌توان در آنجا مراکز یادگیری محلی دایر کرد، بخش کشاورزی است.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز ضمن تاکید بر اهمیت سواد آموزی‌، گفت: ما آمادگی این را داریم که با توجه به حضور قشر عظیمی از کشاورزان در استان ابتدا گامهای عملی در شناسایی کشاورزان بی‌سواد و معرفی آنان به سوادآموزی شهرستانها و مناطق برداریم و سپس با بررسی دقیق و کارشناسانه موضوع تأسیس مراکز یادگیری محلی، در جهت تأمین فضا  و امکانات و تأسیس این مرکز گام برداریم.

بخشی یادآور شد: با عنایت به اینکه در این مراکز علاوه بر آموزش سواد،سایر مهارتها نیز آموزش داده می‌شود، یقینا تأثیر مثبتی بر روند زندگی و نیز کیفیت کاری و شغلی کشاورزان خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.