صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / افزایش ذخیره خون‌بند ناف نوزاد در هرمزگان
افزایش ذخیره خون‌بند ناف نوزاد در هرمزگان

افزایش ذخیره خون‌بند ناف نوزاد در هرمزگان

مسئول بانک خون رویان هرمزگان از افزایش ۲۴ درصدی ذخیره خون‌بند ناف نوزاد در این بانک خبر داد.

بندناف

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌ابراهیم کوه‌کن اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ذخیره خون‌بند ناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت  ۸۲ قرارداد نمونه‌برداری خون ‌بند ناف با متقاضیان بسته شده است، افزود: از ابتدای راه‌اندازی بانک خون رویان در هرمزگان هزار و ۷۹۵خون‌بند ناف نوزاد در این مرکز ذخیره شده است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای راه‌اندازی بانک خون رویان در هرمزگان هزار و ۷۹۵خون‌بند ناف نوزاد در این مرکز ذخیره شده است، اضافه کرد: بانک خون‌بند ناف رویان هرمزگان سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد.

کوه‌کن با بیان اینکه هزینه نگهداری خون‌بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد دو میلیون ۶۰۰ هزار تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است، تصریح کرد: زمان نگهداری خون‌بند ناف نوزاد ۲۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه از خون‌بند ناف برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود، بیان کرد: خون باقی‌مانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان زنده است که در اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان خاطرنشان کرد: با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.