صفحه اصلی / استان ها / گیلان / مردم اشرافی گری مسئولان را تحمل نمی کنند

امام جمعه رشت:

مردم اشرافی گری مسئولان را تحمل نمی کنند

امام جمعه رشت، با بیان این‌که مقام معظم رهبری اشرافی گری مسئولان در جامعه اسلامی را ننگ دانستند و گفت: اشرافی گری برخی مسئولان قابل پذیرش از سوی مردم نیست و تحمل نمی کنند.

امام جمعه رشت

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله «رسول فلاحتی»، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، سبک زندگی اسلامی و قرآنی را عامل سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار کرد: فلاح و رستگاری انسان را به صراط مستقیم هدایت می کند.

وی با بیان این‌که علم و دانش به تنهایی قادر به هدایت انسان به سعادت دنیوی و اخروی نیست، افزود: بسیاری از شخصیت های علمی در مسیر انقلاب دچار ریزش شدند، از این‌رو این تعلیم و تربیت الهی و سبک زندگی اسلامی است که انسان را به خدا می‌رساند و نمی توان فقط به علم و دانش تکیه کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب متوجه خانواده ها و به ویژه جوانان است، از این‌رو باید تربیت سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خودمان قرار دهیم و از امر به معروف و نهی از منکر بهره بگیریم.

این کارشناس دینی، در ادامه به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب در این دیدار دغدغه هایی را نسبت به عملکرد نمایندگان بیان فرمودند که از جمله آن می توان به عدم حضور همه جانبه نمایندگان در تدوین و تصویب قوانین اشاره کرد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری اشرافی گری مسئولان در جامعه اسلامی را ننگ دانستند، عنوان کرد: مردم عامل شکل گیری و تداوم انقلاب و نظام اسلامی هستند و در سختی ها در کنار مسئولان قرار دارند و فرزندان خود را تقدیم این آب و خاک کرده اند ازاین‌رو اشرافی گری برخی مسئولان قابل پذیرش از سوی مردم نیست و تحمل نمی کنند.

فلاحتی، وظیفه اصلی نمایندگان مجلس را شنیدن دردهای مردم و قانونگذاری دانست و گفت: رهبر انقلاب نسبت به عدم حضور نمایندگان در جلسات تصویب قوانین و سفرهای غیر ضروری گلایه داشتند، از این‌رو از نمایندگان می خواهیم بیانات رهبری را سرلوحه خودشان قرار دهند و در برابر مردم پاسخگو باشند.

امام جمعه رشت، با تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان ایده و کالا در داخل کشور، خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات رهبری، نباید اجازه دهیم کشورهای استکباری برای ما تصمیم گیری کنند و داشته های ما را به یغما ببرند.

فلاحتی، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در اجرای برنامه ها با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همراه و همگام باشند و اخاطرنشان کرد: باید توصیه های رهبر انقلاب نصب العین ما قرار گیرد و از غنای دینی و علمی خودمان برای رشد و توسعه استفاده و زمینه حضور فعال جوانان را فراهم کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.