صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / کریمی؛ یک تشکر، یک احضار/مکان فوق سری فیروزآبادی/پاسخ به دخالت آمریکا/تلاش‌های اقتصادی دولت
کریمی؛ یک تشکر، یک احضار/مکان فوق سری فیروزآبادی/پاسخ به دخالت آمریکا/تلاش‌های اقتصادی دولت

در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ خرداد بخوانید؛

کریمی؛ یک تشکر، یک احضار/مکان فوق سری فیروزآبادی/پاسخ به دخالت آمریکا/تلاش‌های اقتصادی دولت

انتقاد فرمانده کل سپاه از نامه ۱۰۰ فعال سیاسی مدنی به ترامپ، برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور روسای سه قوه، استعفای فتحی از نمایندگی مجلس، استفاده تلگرام طلایی از سرورهای اصلی تلگرام، سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به توکیو و سئول برای گفت‌وگو در مورد تحریم‌های ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت چه چیزی را تکذیب می‌کند؟، دیدار بعیدی‌نژاد با رهبر حزب کارگر انگلیس، احضار علی کریمی به دادسرا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

29.3

به گزارش کسب و کار نیوز، ضمن رد ارتباط احضار علی کریمی به موضوع کمپین نخریدن کالاهای گران، اظهار کرد: علی کریمی صبح امروز در رابطه با یکی از پرونده های قدیمی‌اش به دادسرا احضار شده است.

در همین ارتباط وکیل مدافع علی کریمی در رابطه با احضار امروز موکلش به دادسرا توضیح داد: احضار آقای کریمی هیچ ارتباطی به  “کمپین گران نخرید” نداشت زیرا یک دغدغه اجتماعی را مطرح کرده که حق دولتمردان است و حتی سخنگوی دولت هم از آن استقبال کرده و معایب و محاسن پست وی به اهل فن واگذار شده است.وی افزود: احضار موکلم  مربوط به پست او در فضای مجازی  در رابطه با ستاد امر به معروف بود که ما پیرو موضوع به دادسرا رفتیم و توضیحات را ارایه دادیم و رفع ابهام شد.

در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز اسحاق جهانگیری با تاکید بر وظیفه حساس و سنگین ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در برهه کنونی، تصریح کرد: در شرایط تحریم زمینه های بروز فساد بیش از زمان های دیگر است اما همانطور که بارها تاکید شده است باید با عزم جدی پرچم مبارزه با فساد را همواره بالا نگه داریم و با همت همه مسئولان، دامن نظام را از مفاسد پاک کنیم.

محمدجوادفتحی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهم خرداد ماه استعفای خود از نمایندگی را تحویل هیات رییسه مجلس داده است، برخی ایرادات وارده به نظام قانونگذاری را از دلایل این استعفا عنوان کرد. وی افزود: استعفایم باید در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود تا یک هفته بعد در مجلس مطرح ‌شود.

همچنین محمدنعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر در واکنش به اظهارات دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه عامل انتشار خبر کذب تجاوز در ایرانشهر تحت تعقیب قرار می‌گیرد، گفت:انکار تجاوز در ایرانشهر منطقی نیست؛ البته ما معتقدیم که بیان تعداد تجاوزهای صورت گرفته نیز درست نیست. وی افزود:همانطور که رییس دادگستری سیستان و بلوچستان از دستگیری و شکایت سه نفر خبر داده است، چنین اتفاقی صحت دارد لذا ما از مقامات استانداری و امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری این موضوع هستیم، می‌خواهیم که کمیسیون اجتماعی نیز به این موضوع ورود پیدا کند.

در پی شکایت سیف از تعدادی از نمایندگان نیز،  سخنگوی هیات رییسه مجلس از بازبینی فیلم مربوط به حضور سیف در جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد.

سبحانی فر، رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس با اعلام اینکه تلگرام طلایی از سرورهای اصلی تلگرام استفاده می‌کند، گفت: تلگرام طلایی با دانش ایرانی از پلتفرم و سرورهای اصلی و فرعی تلگرام بهره می‌برد و حدود ۲۵ میلیون کاربر ایرانی دارد. نماینده مردم سبزوار در مجلس طراح و مجری تلگرام طلایی را پردیس دانشگاه تهران اعلام کرد و افزود: تلگرام طلایی با فونت فارسی در داخل کشور و بر روی سرورهای ایرانی قرار دارد. سرورهای تلگرام طلایی در خارج از کشور نیز همان سرورهای اصلی تلگرام است؛ بنابراین سرورهای خارج از کشور تلگرام طلایی در  کشورهایی است که سرورهای اصلی تلگرام قرار دارد.

احمد انارکی محمدی رییس هیات تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشستی خبری با بیان اینکه گزارش این هیات یک ماه آینده به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، گفت که کمتر از دو درصد از کشفیات قاچاق تاکنون به نتیجه رسیده است. وی با بیان اینکه ناهماهنگی دستگاهها؛ معضل اصلی مبارزه با قاچاق است افزود: ۱۶ دستگاه در مرز برنامه‌ریزی می‌کنند و هر کس می‌خواهد خودش اداره‌کننده باشد. متاسفانه هماهنگی لازم وجود ندارد، ضمن اینکه شاهد خطای انسانی و تخلفات زیادی هم در این زمینه هستیم.

دیپلمات ارشد آمریکایی برای گفت‌وگو در مورد تحریم‌های ایران به توکیو و سئول سفر میکند. بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا قرار است دستیار وزیر خارجه این کشور در امنیت بین‌المللی و عدم اشاعه در صدر یک هیات سیاسی برای گفت‌وگو در مورد سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران به ژاپن و کره جنوبی سفر کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مداخله جویانه اعدام محمد ثلاث، فردی که به قتل چند تن از افراد نیروی انتظامی اعتراف کرده بود را محکوم کرد.

در واکنش به بیانیه مداخله جویانه آمریکا،  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در جایگاهی نیستید که به دخالت و سیاه نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورهای مستقل و قلب حقایق بپردازید.

همچنین محمد تقی حسینی سفیر کشورمان در مکزیک با انتشار عکسی در کانال تلگرامی خود نسبت به سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر به آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: تنفر از سیاست تحمل صفر ترامپ، جداسازی کودکان از والدین مهاجر، عکس از یک خانواده مهاجر در مرز مکزیک، استیصال و درماندگی کودک دو ساله رقت انگیز است. تا کنون بیش از ۲۰۰۰ کودک مهاجر از والدین جدا شده‌اند.

حمید بعیدی‌نژاد نیز  در صفحه توییتر خود با اشاره به دیدارش با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نوشت: در انگلیس دولت در سایه نقش مهمی در سیاست کشور دارد و در ملاقات روز دوشنبه با آقای جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، بحث‌های مفید و مفصلی در خصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای داشتم. ایشان مواضع صریحی در خصوص ضرورت حفظ برجام و لزوم اتخاذ اقدامات روشن برای حفظ صلح در منطقه خاورمیانه داشتند.

یک تحلیل‌گر مسائل شبه قاره با اشاره به تحولات افغانستان با بیان این‌که بن‌بست کاملی در جنگ افغانستان وجود دارد، گفت: این در حالی است که برای افغانستان راه حل سیاسی دشوار خواهد بود با توجه به این‌که بحث توزیع قدرت هم مطرح است. پیرمحمد ملازهی افزود: واقعیت این است جنگ در افغانستان تنها داخلی نیست و حدود ۲۲ یا ۲۳ گروه هستند که با عنوان کلی طالبان فعالیت دارند، اما در کلیت نیز چون به نوعی دستگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در جنگ داخلی افغانستان دخالت دارند،  دست دولت خیلی باز نیست تا اگر تصمیمی می‌گیرد بتواند آن را عملیاتی کند.

سازمان بازرسی کل کشوردر اطلاعیه‌ای به تکذیبیه روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت که طی آن صحبت‌های ناصر سراج درباره هک شدن سایت وزارت صنعت و ورود ۵۰۰۰ خودروی مدل بالا به کشوررا رد کرد بود، واکنش نشان داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و نهم خرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.