صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / وجود ۱۸ میلیون هکتار بیابان در سیستان و بلوچستان

وجود ۱۸ میلیون هکتار بیابان در سیستان و بلوچستان

رییس اداره امور بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان 18 میلیون هکتار بیابان وجود دارد.

روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی - اصفهان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌راشکی در جلسه بیابان زدایی استان سیستان و بلوچستان افزود: با هدف رفع بیابانزایی در استان سیستان وبلوچستان سند ۶ ساله بیابان زدایی تدوین و ارائه شده و اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است.

وی اظهار کرد: دراین سند شرایط خشکسالی و راهکارهای بیابان زدایی در استان لحاظ شده است‌.

راشکی بیان کرد: این سند پس از تایید و تامین اعتبار در استان اجرا می‌شود‌.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان ۱۸ میلیون هکتار بیابان وجود دارد، گفت: ۳٫۲ میلیون هکتار ازاین بیابان‌ها تحت تاثیر کانون‌های بیابان‌زایی قرار دارند‌.

رییس اداره امور بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های بیابانی کشور محسوب می‌شود که کمی نزولات جوی‌(میانگین سالانه کمتر از ۱۰۰ میلیمتر)، کمبود ذخایر آب زیرزمینی، دام مازاد بر ظرفیت مراتع، وجود بادهای محلی، آب و هوای گرم و خشک و وجود سیلاب‌های سنگین، زمینه را برای توسعه بیابان و پدیده بیابان زایی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی این اداره کل مشارکت مردم در عرصه های بیابانی است، زیرا بر این باوریم که کاهش اثرات سوء بیابان تنها از طریق توسعه فضای سبز و درختکاری در منطقه محقق می‌شود که آن هم تنها از طریق مشارکت مردم بدست خواهد آمد.

راشکی همچنین از مردم سیستان و بلوچستان خواست با توجه به محدودیت‌های منطقه مانند کمبود آب در شرایط خشکسالی و با توجه به اینکه بهترین وسیله برای ‌کاهش اثرات سوء حرکت شن‌های روان و بیابان زایی توسعه درختکاری و پوشش سبز است، در هر جایی که عرصه تولید دارند حتی در حاشیه مزارع به این کار بپردازند تا اثرات زیانبار بیابان را کاهش دهیم.‌

مسعودی پور کارشناس اداره بیابان زدایی منابع طبیعی استان هم گفت: در راستای بیابان زدایی تاکنون در سطح ۷۰ هزارهکتار از بیابان‌های استان نهالکاری انجام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.