صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / مردم اراک دو برابر میانگین کشور خون اهدا می کنند
مردم اراک دو برابر میانگین کشور خون اهدا می کنند

مردم اراک دو برابر میانگین کشور خون اهدا می کنند

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: شاخص اهدای خون در ایران 27 نفر به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در شهر اراک با توجه به استقبال مردم 51 نفر به ازای هر هزار نفر است که دو برابر میانگین کشور محسوب می‌شود.

اهدای خون

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سلیمانی مسئول جذب و حفظ اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان مرکزی نیز در خصوص اهمیت اهدای خون گفت: وقتی کسی خون زیادی را به هر علتی از دست می‌دهد یا به علت بیماری دچار کم خونی شدید می‌شود تنها راه نجات فرد او اینست که خون کس دیگری را به او تزریق کنیم. با اینکه پیشرفت‌های زیادی در علم صورت گرفته است اما هنوز هیچ دارویی ساخته نشده که بتواند خون از دست رفته را همان لحظه جایگزین کند و تنها راه نجات، همان تزریق خون هم گروه است.

وی افزود: در کشور به ازای هر ۱۰ ثانیه به یک واحد خون نیاز داریم، بنابر این باید در ازای آن یک واحد اهدای خون نیز داشته باشیم تا با کمبود خون مواجه نشویم. اهدای خون مختص به زمان خاصی نیست بلکه باید مستمر و همیشگی باشد چرا که بیماران نیازمند خون همیشه وجود دارند.

وی در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون نیز گفت: اهدای خون یک سن خاص دارد. افراد از سن ۱۸ تا ۶۰ سالگی واجد شرایط اهدای خون محسوب می‌شوند و کسانی که اهدا کننده مستمر هستند امکان اهدا تا ۶۵ سالگی را نیز دارند؛ همچین آقایان تا ۴ بار در سال و خانم‌ها نیز تا ۳ بار در سال می‌توانند بدون هیچ مشکلی خون اهدا کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از اهدا کنندگان مستمر خون با اهدای لوح و مدال، تقدیر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.