«داریوش حسینی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، ۱۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال میباشد که اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه ملی در سال مالی جاری ۵۰،۰۰۰ میلیون ریال بوده است.
وی افزود: این پروژه با اعتبارات دولتی پیشرفت کندی دارد و تسریع عملیات این طرح مستلزم جذب سرمایهگذارهای داخلی و خارجی است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در مطالعات نیازسنجی حمل و نقل کشور، که در سال ۱۳۹۳ توسط ٢مشاور داخلی و خارجی مورد بازبینی قرار گرفت و جزء طرح های ملی دارای اولویت بود.
«داریوش حسینی» خاطرنشان کرد: در طرح جامع حمل و نقل، راهآهن «اصفهان – چهارمحال و بختیاری- خوزستان»، از جمله مهمترین طرحهایی است که کریدور حمل و نقل جنوب را به مرکز کشور متصل می کند.
وی مهمترین عامل در تأخیر اجرای پروژه راهآهن را عدم تکافوی اعتبارات تخصیص شده دانست.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت راهاندازی پروژه راه آهن «اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان» مسافتی بالغ بر ۵٠٠ کیلومتراز فاصله استانهای جنوب تا مرکزی کاسته خواهد شد.
حسینی با اشاره به اجرای زیرساخت قطعه دوم طرح آنتی ۹۲ کیلومتری راهآهن از مبارکه به شهرکرد، افزود: راه آهن مبارکه به شهرکرد دارای ٣ قطعه است که اکنون زیرسازی قطعه دوم آن به طول ٢١ کیلومتر از کیلومتر ۴٢ تا ۶٣در دست احداث است که در این قطعه، ٢٠٠ دستگاه پل و چهار تونل ساخته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کلید توسعه استان جذب سرمایهگذار است و رسیدن به این مهم موجب رونق اقتصادی در استان خواهد شد.
انتهای پیام