صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / پروژه راه‌آهن شهرکرد در انتظار سرمایه‌گذار
پروژه راه‌آهن شهرکرد در انتظار سرمایه‌گذار

پروژه راه‌آهن شهرکرد در انتظار سرمایه‌گذار

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای عملیات زیرسازی قطعه دوم طرح آنتی راه‌آهن «مبارکه - شهرکرد» خبر داد و گفت: پروژه راه‌آهن شهرکرد در انتظار سرمایه‌گذار است.

ایستگاه راه‌آهن زواره

«داریوش حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، ۱۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد که اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه ملی در سال مالی جاری ۵۰،۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: این پروژه با اعتبارات دولتی پیشرفت کندی دارد و تسریع عملیات این طرح مستلزم جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در مطالعات نیازسنجی حمل و نقل کشور، که در سال ۱۳۹۳ توسط ٢مشاور داخلی و خارجی مورد بازبینی قرار گرفت و جزء طرح های ملی دارای اولویت بود.

«داریوش حسینی» خاطرنشان کرد: در طرح جامع حمل و نقل، راه‌آهن  «اصفهان – چهارمحال و بختیاری- خوزستان»، از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که کریدور حمل و نقل جنوب را به مرکز کشور متصل می کند.

وی مهم‌ترین عامل در تأخیر اجرای پروژه راه‌آهن را عدم تکافوی اعتبارات تخصیص شده دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی پروژه راه آهن «اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان» مسافتی بالغ بر ۵٠٠ کیلومتراز فاصله استان‌های جنوب تا مرکزی کاسته خواهد شد. 

‎ حسینی با اشاره به اجرای زیرساخت قطعه دوم طرح آنتی ۹۲ کیلومتری راه‌آهن از مبارکه به شهرکرد، افزود: راه آهن مبارکه به شهرکرد دارای ٣ قطعه است که اکنون زیرسازی قطعه دوم آن به طول ٢١ کیلومتر از کیلومتر ۴٢ تا ۶٣در دست احداث است که در این قطعه، ٢٠٠ دستگاه پل و چهار تونل ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کلید توسعه استان جذب سرمایه‌گذار است و رسیدن به این مهم موجب رونق اقتصادی در استان خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.