صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / اسپوتنیک: کره شمالی دارای ۳۰۰۰ تاسیسات هسته ای است
اسپوتنیک: کره شمالی دارای ۳۰۰۰  تاسیسات هسته ای است

اسپوتنیک: کره شمالی دارای ۳۰۰۰ تاسیسات هسته ای است

روزنامه مونهوا ایلبو کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی درای صدها سایت مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ای است که نشان می‌دهد مذاکرات برای خلع تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ زمان قابل توجهی را نیاز دارد.

کره شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی، آنچه در سند پایانی نشست سنگاپور بیش از هرچیز دیگری جلب توجه می‌کند، کلی گویی و نپرداختن به جزییات امتیازات احتمالی است که دو طرف از همدیگر گرفته‌اند .به رغم تاکید دو طرف بر تلاش برای برقراری صلحی پایدار و باثبات در شبه جزیره کره و وعده ترامپ برای اعطای تضمین‌های امنیتی به پیونگ یانگ، تقریبا هیچ نشان واقعی وجود ندارد که صحت بیانیه‌های علنی دو طرف را درباره این موضوع مهم و حساس ثابت کند.

کیم جونگ اون وعده داد که بدون هیچ قید و شرطی در جهت برچیدن کامل تسلیحات هسته‌ای شبه جزیره کره گام بردارد، ولی برای این کار هیچ جدول زمانی و جزییات چگونگی راستی آزمایی خلع سلاح هسته‌ای را ارائه نکرد. به بیان دیگر، برخلاف گذشته، هیچ تعریف دقیقی از عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره – شامل کره شمالی و کره جنوبی – بیان نشد.

تا پیش از این، پیونگ یانگ همواره می‌گفت: در برابر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، سئول نیز باید همین کار را بکند و همه نظامیان و تجهیزات نظامی آمریکا از شبه جزیره کره خارج شوند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این سیاست پیونگ یانگ تغییر نکرده است. از این رو، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی می‌گویند نتایج و دستاوردهای نشست سنگاپور از واقعیات جهان بسیار فاصله دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.