صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / چرا حرکت تعدادی از قطارها لغو شد؟
چرا حرکت تعدادی از قطارها لغو شد؟

مدیران عامل رجا و مپنا توضیح می‌دهند

چرا حرکت تعدادی از قطارها لغو شد؟

در طول روزهای گذشته تعدادی از قطارهایی که برنامه‌ریزی حرکت آنها از قبل انجام شده بود با اعلام شرکت‌های ریلی لغو سفر شدند تا برای تعدادی از مسافران آنها مشکلاتی به وجود آید.

قطار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، از چند سال قبل و به دنبال طرح اجرایی شدن خصوصی‌سازی در عرصه ریلی شرکت‌های حمل و نقل فعال در این حوزه از دولت جدا شدند.

در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از ظرفیت ناوگان در اختیار شرکت رجا بوده و دیگر شرکت‌ها نیز نیمه دیگر ناوگان ایران را در اختیار دارند.

پایین بودن سطح سوددهی و اجرایی نشدن آزادسازی نرخ بلیت قطار باعث شده شرکت‌های ریلی اعلام کنند که از نظر اقتصادی شرایط چندان مناسبی را پشت سر نمی‌گذارند.

ایران پس از برجام برنامه‌ریزی کرد تا با واردات تعدادی واگن جدید و البته خرید واگن‌های ساخته شده از سوی شرکت‌های داخلی نسبت به نوسازی ناوگان ریلی خود اقدام کند.

شرکت آلمانی زیمنس که در ماه‌های ابتدایی پس از اجرای برجام با حضور در ایران قراردادهایی را برای همکاری با شرکت‌های ایرانی امضاء کرد که پس از خروج آمریکا از برجام مسئولان این شرکت اعلام کردند که دیگر امکان عقد قرارداد جدید با شرکت‌های ایرانی را نخواهند داشت.

همکاری در حوزه تعمیر و نگهداری واگن و لوکوموتیو بخشی از قرارداد زیمنس با شرکت‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ درصد شهروندان تهرانی مستاجر هستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.