صفحه اصلی / استان ها / فارس / تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان فارس بیداد می‌کند
تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان فارس بیداد می‌کند

​استاندار:

تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان فارس بیداد می‌کند

​استاندار فارس با پذیرش این که تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان بیداد می‌کنند، گفت: باید تلاش شود که کنتورهای حجمی به عنوان یکی از ضرورت‌ها در دستور کار قرار گیرد و در این باره متاسفانه به فرع پرداخته و اصل را نادیده گرفته‌ایم.

چاه

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه فارس، اسماعیل تبادار یکشنبه ۲۷ خرداد در شورای کشاورزی استان با بیان اینکه نگاه مسئولان استان به اقتصاد کشاورزی، نگاه جامعی است، گفت: اگرچه  بحران‌هایی بر این نگاه از جمله بحران آب مترتب است اما باید مدیریت منابع آب را در ابعاد مختلف در دستور کار قرار دهیم. مدیریت کاشت و برداشت در ابعاد مختلف دارای جایگاه است که باید به جوانب مختلف به این امر توجه کرد. نمی‌توان به کشاورز گفت فلان محصول را کشت نکن اما جایگزینی برای کشت دیگر به وی پیشنهاد داده نشود.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه اگر قرار است کشت جایگزین تعریف شود باید پهنه‌بندی آن هم در نقاط مختلف مشخص باشد، خاطرنشان کرد:  نگاه عالمانه و محققانه به موضوع در پهنه‌بندی، کارافرین است. زمانی برنامه‌ها اصالت معنا پیدا می‌کنند که عملیاتی شوند و هر برنامه‌ای هم باید پشتوانه عملیاتی داشته باشد.

وی همچنین به اعلام نظر خود در خصوص مباحث شیلات استان که در جلسه مطرح شد، پرداخت و عنوان کرد: باید کارشناسان شیلات به درستی تحلیل کنند که آیا همه ظرفیت‌های شیلات با امکانات و منابع آبی موجود به کار گرفته شده یا نه؟

وی اضافه کرد: اینکه زمینه‌های لازم، زیرساخت‌ها و اعتبارات را در شیلات در دستور کار قرار دهیم، موضوع ثانویه است. باید افزایش سطح پرورش ماهیان خاویاری، قزل‌آلا، پرورش میگو و برخی از گونه‌های جلبک‌ها افزایش یابند که البته اداره شیلات متخصص این موضوع است و روزانه باید آنها را کارشناسی کنند.

استاندار فارس ادامه داد: مباحث مربوط به کاشت، داشت و برداشت مهمترین موضوع در پهنه کشاورزی است که کارشناسان و محققین باید بر این امر  نظارت داشته باشند و کشاورز را ترغیب کنند.

تبادار بر پرهیز از خام‌فروشی در فراوری محصولات هم تاکید کرد و گفت:  جزیره‌ای عمل کردن معنا ندارد. باید سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار جهاد کشاورزی برای صنایع بسته‌بندی و فرآوری به یک تصمیم‌سازی مشترک برسند.

وی با بیان اینکه بی‌شک در مهیا کردن ارزش افزوده مشکلاتی در استان وجود دارد، گفت: باید مشخص شود که چه میزان از ظرفیت‌هاییمان مربوط به ظرفیت طبیعی استان است و چه میزان را مدیران مهیا کرده‌اند.

استاندار فارس با تصریح بر این موضوع که وضعیت آب نگران کننده است و گرفتار تناقص در این موضوع شده‌ایم، افزود: با کمک مدیران و مردم می‌توان این مهم را ساماندهی کرد.

وی به تعطیلی تعدادی از گلخانه‌ها در شهرستان جهرم طی گزارشات اعلامی اشاره و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خواست تا این موضوع را سریعا بررسی کند.

استاندار فارس که معتقد است که باید حلقه‌های متصل به هم در پهنه کشاورزی  داشته باشیم، تاکید کرد:  نگاه برنامه‌ای ما باید جامعیت پیدا کند.

وی ضمن ابراز گلایه از ارائه نشدن سند راهبردی کشاورزی استان در سال جاری، اظهار کرد: با وجود گذشت سه ماه از سال اما هنوز سند راهبردی کشاورزی استان در سال ۹۷ ارائه نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.