صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / ایامی خوب برای گشت و گذار در گالری های پایتخت
ایامی خوب برای گشت و گذار در گالری های پایتخت

ایامی خوب برای گشت و گذار در گالری های پایتخت

تعطیلات شاید بهترین ایام باشد برای گشت و گذار در گالری ها. این آخر هفته گرچه جام جهانی فوتبال آغاز شده و فضای دل آکنده از شمیم عطر عید فطر است، با این همه برای هنردوستانی که گشت و گذار در گالری ها عادت ثانویشان شده است، زمان خوبی است که به گالری گردی بپردازند.

برخی از گالری های تهران، از نقاشی تا عکاسی، از مجسمه تا هنرهای تلفیقی، از پنجشنبه نمایشگاه های نوینشان را آغاز کردند و برخی نیز فردا به استقبال کارهای نو هنرمندان تجسمی می روند.

** امروز روز فوتبال بود

*«به سلامتی فوتبال» در نگارخانه بهارستان
همزمان با مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه، نقاشی‌های سهیل سیادت از صحنه‌های ماندگار جام جهانی فوتبال با عنوان «به سلامتی فوتبال» روز پنجشنبه در نگارخانه بهارستان افتتاح شد و از ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیرماه برای عموم قابل بازدید است.
دربخشی ازاستیتمنت این نمایشگاه آمده است: « همسرایی هنر و فوتبال پیوند مبارکی است، چرا که هنر همیشه جهان پر از تاریکی را تحمل‌ پذیر و زندگی را معنی‌ دار و زیستنی کرده است.»
نگارخانه بهارستان در خیابان بهارستان پایین تر از متروی بهارستان نرسیده به میدان بهارستان پلاک ۶ واقع است.

*«آبسنگ» درنگارخانه بهنام دهش‌پور
نمایشگاه آثار نقاشی«مظاهر آذرپی» با سبک ناتورالیسم (طبیعت گرایی) دیگر نمایشگاهی است که روز پنجشنبه در نگارخانه بهنام دهش‌پور با نمایش ۳۰ اثر آغاز به کار کرد.
مظاهر آذرپی در خصوص آثار خود می‌گوید: « آثار نقاشی، طراحی و مجسمه های من به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی آثاری که تحت تأثیر نقاشی ایرانی ولی با رویکردی مدرن بوجود آمده‌اند و دیگری آثار آبرنگ که رویکردی طییعت گرایانه دارند.
نشانی نگارخانه بهنام دهش‌پور، خیابان شهید لواسانی، خیابان شهید جباریان، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ است.

* «بدون عنوان ۴» در گالری خانه عکاسان جوان
بدون عنوان ۴ نام نمایشگاه گروهی عکس است که این نمایشگاه نیز روز پنجشنبه در گالری خانه عکاسان جوان افتتاح شد و تا ۳۰ خرداد ادامه دارد.
شهلا اسماعیل‌پور، مهرنوش بادپر، زینب برون، زهرا بیابانی، سمیرا تفرج، زهرا جامعی، شبنم جعفری، آیدا خلیقی، کیمیا خشکرود منصوری، الهام درویشی، لیلا رنگرز، پرنیان شهرآشوب، کیان دخت صادقی یام، ژیلا عبادی، پرستو فرخی، پریا قراولباشی، غزاله کاغذ گران، پریناز لویی، ماهرخ ملک، افسانه مقصودی، شاهین مقدم، نسرین میرابی و نیلوفر نینوایی هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.
گالری خانه عکاسان جوان واقع در خیابان یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳ است.

**نمایشگاه هایی که جمعه افتتاح می شوند

* «روح تو، جسم من» در گالری شلمان
نمایشگاه نقاشی شهرزاد شیرزاد روز جمعه در گالری گلستان افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۳۰ خرداد در گالری شلمان برای عموم قابل نمایش است.
در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: با من، رنگهایم، و سوژه ام، سوار بر ابر رویاهایم شوید و سفری کوچک به دنیای من کنید. اسمهایمان را کنار هم نوشته ام، تا کنار من، ابدی شود ماندنت.
گالری شلمان، در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ واقع است
* «اشیا و زیورآلات دست ساز» درنگارخانه کاوه
نمایشگاه اشیا و زیورآلات دست ساز مسعود جبارنیا روز جمعه در نگارخانه کاوه افتتاح می شود و از ۲۵خرداد تا ۱۴تیر برای عموم قابل نمایش است.
نشانی نگارخانه کاوه، خیابان ظفر،انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، پلاک ۲۶ است.

* «نگاه» در گالری ایده
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان نگاه روز جمعه افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۳۱ خرداد برای عموم قابل نمایش است.
سحر امینی ، پارمیس حکیمی، نیلوفر هدایتی، عسل جلوه، سامان محمدی پور، لیلی عارفی، آلاله همایون، مهسا مهدی زاده، تارا یاوری، سارا کشمیری، فرزانه عنابستانی، بیتا ذاکرین، سارا ابراهیمی ، مطهره غلامی، رضوان زردچقایی، حامد شیری جیان، فرشاد نساجی و آیدا خواجه ۱۸ هنرمند جوان حاضر در این نمایشگاه هستند.
گالری ایده در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ قرار دارد.

* «در تهران برای لافت» در گالری دارگون
نمایشگاه گروهی مالتی مدیا با عنوان تهران برای لافت روز جمعه افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۳۰ خرداد برای عموم قابل نمایش است.
امیر امینی، آیدا فروتن، اشکان جلالی، ترانه صادقیان، مهتاب نعمت اللهی، نازیلا شهنازی، لیدا شهنازی، زهرا جعفری سیاووشانی، محیاقبادی، کیوان موسوی اقدم، کامبیز موسوی اقدم، نغمه حکام زاده و نغمه رفیعا هنرمند حاضردر این نمایشگاه هستند.
گالری دارگون، واقع در خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن بست بشر دوست، پلاک ۱۴ است.

*«نقاشی های صمصام» در گالری گلستان
نمایشگاه نقاشی شهریار صمصام روز جمعه در گالری گلستان افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۳۰ خرداد برای عموم قابل نمایش است.
نشانی گالری گلستان، خیابان دروس ، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ است.

* «بوم » در گالری ویستا
نمایشگاه نقاشی و مجسمه با عنوان بوم روز جمعه در گالری ویستا افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۴ تیر برای عموم قابل نمایش است.
پریسا اصلان خـانی، مهناز پـسیخانی، ابراهیم حسن زاده دیـزج، عاطفه خاص، لیلا رفاهـی، مریم زرگر، ریحانه سـواری، مریم طلوعـی، سبا عربشاهی، محمد علی عدیلی، مینا عبدوس، عصمت علیرضایی، پروانه قسمتی مطلـق،لیلا گـودرزی و علی نـورپـور هنرمندان حاضردر این نمایشگاه هستند.

* «رویای سپید» در گالری ویستا‌پلاس
نمایشگاه میکس مدیا کاری از مریم فرشاد با عنوان رویای سپید روز جمعه در گالری ویستا‌پلاس افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۴ تیر برای عموم قابل نمایش است.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: تجربه یک رویا همانند قرار گرفتن در موقعیتی است که بیش از دنیای بیرون خیال انگیز است و دری بسوی دنیای درونمان میگشاید، این نمایشگاه بازنمایی تجربه شخصی من از یک رویا است.
گالری ویستا‌پلاس واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم ،پلاک۱۱ است.

* «من فاخر نیستم» در گالری هما
نمایشگاه نقاشی ارسیا مقدم با عنوان من فاخر نیستم روز جمعه در گالری هما افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۵ تیر برای عموم قابل نمایش است.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: نگاه نو اکسپرسیونیستی بیش از هر چیز پیرامون خاطرات و قصه‌های شخصی او شکل می گیرد، خودش در این باره می‌گوید : « هنرمند برای واقعی ماندن هیچ راهی جز رجوع به خودش ندارد.»
همزمان با این نمایش در گالری هما، کتاب مجموعه آثار ارسیا مقدم و گفت گوی او با شهروز نظری رونمایی می شود.
گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، قرار دارد.

* « نقاشی‌خط » در نگارخانه شیث
نمایشگاه نمایشگاه نقاشی‌خط اسماعیل صادقی روز جمعه در گالری هما افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۳۰خرداد برای عموم قابل نمایش است.
نگارخانه شیث واقع در چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی است.

* «ادراک» در گالری گلستان
نمایشگاه گروهی درعرصه های نقاشی، مجسمه سازی و ویدیو آرت با عنوان وجوه ادراک نشده روز جمعه در گالری گلستان افتتاح می شود و از ۲۵ خرداد تا ۱۳ برای عموم قابل نمایش است.
در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: این نمایشگاه مجموعه ایست از آثار هنرمندان جوانی که در عرصه هنر معاصر، فراسوی قاعده مندی های متداول امروز، حرکت می نمایند.
لیندا آهنی، عرفان جمشیدی، سروناز عمادی ، شیدا عرب یزدی، سارا سرمدی، صادق همتی، مریم نوروزی، جلال طاهریان، داوود خلیلی هنرمندان حاضردر این نمایشگاه هستند.
آدرس گالری گلستان در خیابان دروس، کوچه کماسایی، شماره ۳۴ است.
فراهنگ **۹۰۳۱ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.