صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / امنیت کامل در نقاط صفر مرزی برقرار است
امنیت کامل در نقاط صفر مرزی برقرار است

فرمانده یکی از گروهان‌های هنگ مرزی تایباد

امنیت کامل در نقاط صفر مرزی برقرار است

فرمانده یکی از گروهان‌های هنگ مرزی تایباد گفت: همکاری مرزنشینان با نیروهای مرزبانی در راستای برقراری امنیت در نقاط صفر مرزی بسیار تأثیرگذار است.

مرز تمرچین

سرگرد محمد چوپانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون مرزنشینان ما در نقاط صفر مرزی و حتی جلوتر از پاسگاه‌های مرزی بدون کوچکترین دغدغه و با امنیت کامل به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و هم‌چنین رانندگان ترانزیت به صورت شبانه روزی در حال تردد هستند و این چیزی جز تعامل مرزنشینان با مرزبانان نیست.

وی در ادامه افزود: با تدابیر اندیشیده شده از سوی فرمانده مرزبانی استان و فرمانده هنگ مرزی تایباد امنیت کامل در نقاط صفر مرزی و در تمام ساعات شبانه‌روز برقرار است.

چوپانی بیان کرد: تمام شرایط سخت خدمت در مرز و دوربودن از کانون خانواده با یک لبخند رضایت مرزنشینان خنثی شده و برقراری امنیت در مرز برای یک مرزبان علاوه بر تعهد خدمتی وظیفه شرعی محسوب می‌شود. قدرتی که مرزبانان را سربلند نگه داشته نگاهی با توکل و اعتقاد دینی به این‌گونه خدمت با شرایط سخت است.

وی در پایان از مردم و به‌ویژه مرزنشینان خواست تا درصورت مشاهده هرگونه تردد غیرمجاز یا مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به فرماندهی هنگ مرزی تایباد اطلاع دهند.

هم‌چنین حجت‌الاسلام علی اکبر یوسفی جمعی فرماندهی هنگ مرزی تایباد  در گفت‌وگو با ایسنا گفت: انس با قرآن و اطاعت از فرامین کتاب آسمانی مهم‌ترین اصل برای جلوگیری از جرم و جنایت است.

وی با اشاره به نقش قرآن در خدمت مرزبانی اظهار کرد: انس با قرآن و برگزاری جلسات قرآنی در پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی سبب تقویت توکل و ایمان پرسنل شده و تقویت باورهای دینی سدی محکم در برابر دشمنان است.

یوسفی به برگزاری آزمون‌های حفظ قرآن در این فرماندهی اشاره کرد و افزود: هرسال این فرماندهی همزمان با سراسر هنگ‌های مرزی کشور آزمون حفظ قرآن برگزار می‌کند که در راستای اطاعت از دستور مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان است.

وی از شرکت ۲۰ حافظ یک جزء و یک حافظ کل در یکی از پاسگاه‌های این فرماندهی خبرداد و اظهار کرد: سربازان حافظ قرآن از طرف فرماندهی هنگ مرزی تایباد مورد تشویق قرار می‌گیرند که این امر سبب ایجاد روحیه خدمتی نیز می‌شود.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های متنوع دینی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در این پاسگاه گفت: علاوه بر جزء‌خوانی قرآن به صورت روزانه، بیانات صحیفه سجادیه و احکام، بین نماز برگزار می‌شود.

در ادامه یکی از مرزنشینان نقطه صفر مرزی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با استقرار مرزبانان در تمام نقاط مرزی امنیت کامل برقرار است و همه مرزنشینان در فضایی امن به فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

این کشاورز مرزنشین اظهار کرد: در چندین سال‌ گذشته حتی داخل شهر امنیت نبود اما هم اکنون ما با خانواده خود در دورترین نقطه صفرمرزی مشغول فعالیت و زندگی هستیم.

یکی دیگر از مرزنشینان نیز گفت: امروز اگر خانواده ما در روستاهای مرزی در امنیت به‌سر می‌برند نتیجه جهاد مرزبانان است غیرت‌مردانی که از خانواده خود گذشتند تا نقاط دوردست مرز امنیت داشته باشد.

وی افزود: درصورتی که در فاصله چندقدمی ما مردم در کشور نابسامان افغانستان علاوه بر جنگ و خونریزی با کمبود امکانات مواجه هستند ما به برکت خون شهدا و غیرت مرزبانان در امنیت هستیم.

هنگ مرزی تایباد نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و از امنیت کامل برخوردار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.