صفحه اصلی / استان ها / بیکاری درشاهرود و میامی بیداد می کند
بیکاری درشاهرود و میامی بیداد می کند

دکترخانی پژوهشگر و استاد دانشگاه :

بیکاری درشاهرود و میامی بیداد می کند


شاهرود - حسین بابا محمدی: شاهرود و میامی زمانی دربخش کشاورزی و معدن حرف اول رامی زد و همه برای کار به اینجامی آمدند ، حالا چه شد که بیکاری در آن به 40 درصد رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر علی اصغرخانی پژوهشگر و استاد دانشگاه و شهردارسابق منطقه ۱۱ تهران درمراسم افطاری خانه شاهرود بابیان ۱۲ و۱۳ میلیون مسافرباعبورازکنارمابه سمت مشهدمی روند بااین وجودچراباید ۴۰ درصدبیکارداشته باشیم. وی باانتقاد ازخودودیگر مسئولان افزود: افرادمی آیند۴ سال۵ سال یک مسئولیت دارند وبعدمی روند ومااصلانمی فهمیم کی آمدوکی رفت ؟! بااینکه هرکدام ازاین آقایان مسئولیتهای مختلفی درسطح کشوردارندولی قدمی برنمی دارند. وی بااشاره به مکان فعلی خانه شاهرودگفت: سال گذشته گفته شد محل حدود۹۰۰ متراست وحداقل ۲۵ میلیاردتومان می ارزد شاهرودی هاهم هیچ کجاجایی ندارند و۶۰ سال است خانه به دوش هستند وباساخت این مجموعه باآن کاربری هامختلفی می توان ازآن استفاده کرد.وی ضمن تقاضای مجدد برای همکاری وساخت این مجموعه تصریح کرد: نمی شود که به همه چی نگاه سیاسی داشته باشیم. بایدبه منافع مشترک توجه داشته باشیم متاسفانه شاهدیم جوانان شاهرود به شکلی دارند هرز می روند ، حداقل ۲۰۰نفر به من نامه دادند که بیکار هستند ما در اوج ارائه وافقت اصولی ها ایجاد و شهرک های صنعتی چکار کردیم، آیا اینکه حمله کنیم و هرچی دلمان می خواهد علیه سمنان بگوییم کار درست می شود ، اصلا همه حرف ها درست ، اما ما چکار کردیم شمایی که وزیر ، معاون وزیر استاندار و …می شوید چکار کردید؟
حرف شما درست ، نمی خواهم بگویم که سمنان حق ما را نخورده ،چرا خیلی هم خورده است ،من بهتر از همه می دانم. اما ما به سهم خودمان برای شهرمان چکار کرده ایم؟
وی تاکید کرد اگر مجموعه ی خانه شاهرود ساخته شود پتانسیل بزرگی در بخش اقتصاد ، فرهنگ و جمع آوری نیروها فراهم می شود که کمک بزرگی به شهرستان های شاهرود ،میامی و روستاها خواهد شد، اما نمی دانم چرا دوستان غفلت می کنند.۲درصد بیکار دارد ، مگر فاصله ی ما با آنجا چقدر است.
وی با اشاره به شعارهایی در باب اینکه ما می خواهیم استان شویم تاکید کرد : خیلی خوبه اما باید به جوانان خود که امثر آنها تحصیلکرده از فوق دیپلم تا دکترا هستند بچسبیم.دائم نگوییم ما بزرگترین شهرستانیم.
بله بودیم. نگوییم ما شهرستان بزرگیم ما برای شهر خودمان چکار کردیم.
وی ادامه داد: همین الان ۲۰۰ الی۳۰۰ نفر در دولت آقای روحانی از سمنانی ها حضور دارند کار می کنند ،ما هم آدم داشتیم ولی ببینیم چقدر کار کردیم.
وی اظهار داشت : اگر بخواهیم کار کنیم شاهرود امروز مثل کویری تشنه است که آب برایش واجب است خصوصا در بخش اشتغال و صنعت ، اگر می خواهیم کار کنیم باید یک اجماع کنیم که همه بیایند در حد توان خود کمک کنند.
دکتر خانی تاکید کرد : خانه شاهرودی ها یکی از جاهایی است که به عنوان یک پتانسیل قوی ارتباط تنگاتنگی بین شاهرود و میامی و همه کشور ایجاد کند.
وی در پایان با اشاره به اینکه حرف خیلی فایده ندارد و باید با عمل وارد میدان شویم گفت : ما از قبل از انقلاب نتوانستیم سهم خودمان را نه اضافه بگیریم ، از مدیریت کشور ، از صنعت کشور از جاهای مختلف کشور و سیستم دولتی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نه تنها نگرفتیم بلکه خیلی عقب افتادیم و خیلی فاصله گرفتیم.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.