صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / آخرین قهرمانی، سهم ژرمن‌ها
آخرین قهرمانی، سهم ژرمن‌ها

بازی‌های به یادماندنی جام جهانی/ ۴۶

آخرین قهرمانی، سهم ژرمن‌ها

آلمان با شکست آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل فاتح این بازی‌ها شد.

جام جهانی 2014

به گزارش کسب و کار نیوز، آخرین فینال جام جهانی بین یک تیم اروپایی و آمریکای جنوبی در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد. آلمان و آرژانتین با پشت سر گذاشتن حریفانشان توانستند به دیدار نهایی صعود کنند و قهرمان همچون دوره گذشته با یک گل در وقت‌های اضافه مشخص شد. این بار قهرمان فینال‌، ماریو گوتسه بود که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور ندارد.

 ژرمن‌ها مانند همیشه به عنوان یکی از شانس‌های نخست در جام جهانی شرکت کردند. شاگردان یواخیم لوو با قدرت کار خود را شروع کردند و توانستند با چهار گل پرتغال را شکست دهند. در ادامه غنا این تیم را متوقف کرد. آلمان در سومین بازی آمریکا را با یک گل شکست داد. حریف بعدی ژرمن‌ها الجزایر بود که به سختی توانست به یک چهارم نهایی صعود کند. این بازی با پیروزی ۲ بر یک آلمان به پایان رسید. در ادامه شاگردان لوو با یک گل فرانسه را شکست دادند و سپس نتیجه عجیب و تاریخی ۷ بر یک را برابر برزیل میزبان به ثبت رساندند تا به عنوان نخستین فینالیست صعود کنند.

از طرفی آرژانتین با پیروزی ۲ بر یک مقابل بوسنی بازی‌ها را شروع کرد و به سختی از سد ایران گذشت. آلبی سلسته سومین پیروزی‌اش را برابر نیجریه جشن گرفت. در مرحله یک هشتم با یک گل سوییس را شکست داد و سپس با نتیجه مشابه برابر بلژیک به پیروزی دست یافت. در نیمه نهایی هلند حریف آرژانتین شد و شاگردان الخاندرو سابیا ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی به پیروزی دست یافتند.

فینال در سیزدهم جولای در ریو دوژانیرو برگزار شد. آلمان در حالی به میدان می‌رفت که سامی خدیرا یکی از مهره‌های اصلی خود در خط میانی را از دست داده بود و کریستوف کرامر جایگزین او شد. در این شرایط باز هم آلمان تیم برتر میدان بود که باستین شوان اشتایگر رهبری این ارکستر را بر عهده داشت. با این حال آرژانتین موقعیت‌های گل بیشتری داشت. گونسالو ایگواین یک فرصت خوب برای گلزنی داشت اما نتوانست موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کند.

در نیمه دوم اسکیل لاوتزی که بازی خوبی برای آرژانتین به نمایش گذاشته بود تعویض شد و سرخیو آگوئرو به جای او به میدان رفت. در لحظات نخست ۲۵ دقیقه دوم، ضربه لیونل مسی با اختلاف کمی به بیرون رفت. در دقیقه ۵۶ برخورد ایگواین با مانوئل نویر در محوطه جریمه جنجالی‌ترین صحنه بازی را رقم زد. داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در نهایت بازی در ۹۰ دقیقه بدون گل پایان یافت.

گوتسه و رودیگو پالاسیو به ترتیب برای آلمان و آرژانتین در دقایق پایانی بازی به میدان رفتند. پالاسیو فرصت گلزنی داشت که ضربه‌اش به بیرون رفت اما بازیکن آلمانی گل قهرمانی تیمش را به ثمر رساند. گوتسه در دقیقه ۱۱۳ مهم‌ترین گل دوران ورزشی‌اش را به ثبت رساند تا آلمان برای چهارمین بار فاتح جام جهانی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.