صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / دو سازمان دیگر به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیوستند
دو سازمان دیگر به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیوستند

دو سازمان دیگر به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیوستند

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دو سازمان «بنادر و کشتیرانی» و «اردویی گردشگری راهیان نور» به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیوستند.

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در سی‌و‌دومین جلسه این ستاد که امروز چهار‌شنبه ۲۳ خرداد در محل معاونت گردشگری برگزار شد، محمد محب‌خدایی اظهار کرد: باید بتوانیم سطح مشارکت را بالا ببریم و با برگزاری برنامه‌های رویدادمحور و جریان‌سازی نقش مهمی را در حوزه سفر و گردشگری ایفا کنیم.
او در ادامه به برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی رادیو گردشگری و شبکه تلویزیونی گردشگری اشاره کرد و گفت: رادیو ۲۴ ساعته گردشگری از اول تیرماه راه‌اندازی می‌شود و شبکه تلویزیونی گردشگری نیز با پخش روزانه سه ساعت برنامه در مرحله اول، به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
محب خدایی گفت: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی به دنبال اجرای آن هستیم اجرای طرح تعطیلات زمستانی است که این طرح خوشبختانه با استقبال وزارت آموزش‌وپرورش روبه‌رو شده است، در این طرح دانش آموزان و والدین علاوه بر تابستان و نوروز، در زمستان نیز فرصت سفر پیدا می‌کنند و می‌توانند زمستان زیبا را در استان‌های مختلف نیز تجربه کنند.
او تصریح کرد: بار گردشگری کشور را معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به تنهایی نمی تواند به دوش بکشد، بلکه این صنعت نیازمند همراهی و همگامی تمامی دستگاه‌هاست ازاین‌رو نیازمند تقویت مشارکت دستگاه‌های مختلف و دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگزاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های سفر در سال ۱۳۹۲ با ۱۸عضو تشکیل شد و اکنون ۲۱ عضو دارد.
بنا به این گزارش، هجده سازمان عضو این ستاد عبارتند از: وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای، شرکت فرودگاههای کشور، راه‌آهن، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان هواشناسی کشور، دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امور عشایری.
ستاد اجرایی خدمات سفر در استانها به ریاست استانداران و در شهرستانها به ریاست فرمانداران و در مناطق آزاد به ریاست مدیر عامل منطقه آزاد شکل گرفته و ریاست ستاد مرکزی با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.
چندی پیش علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت و گو با ایرنا از تفاهم با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک شبکه تلویزیونی مستقل گردشگری خبر داده بود.
او گفته بود: با رئیس سازمان صدا و سیما تفاهم کردیم تا یک شبکه تلویزیونی گردشگری راه‌اندازی کنیم. اگر بتوانیم این طرح را عملی کنیم یک کار ماندگار اتفاق می‌افتد. کلیات موضوع مورد قبول رئیس صدا و سیما (عبدالعلی علی عسکری) واقع شده، به این ترتیب که در یکی از شبکه‌های سراسری سیما، دو تا سه ساعت در روز به تبلیغ گردشگری اختصاص پیدا کند و اگر نتایج مثبتی حاصل شد و جواب داد آن شبکه به طور کلی به «شبکه گردشگر» تبدیل شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، فعلا رادیو پیام، ایران، فرهنگ، قرآن، معارف، جوان، ورزش، سلامت، اقتصاد، نمایش، آوا، صبا، تلاوت، گفتگو، مناسبتی و برون مرزی، ۱۶ شبکه رادیویی سراسری معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.