سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / افزایش ۱۴٫۷ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان
افزایش ۱۴٫۷ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان

افزایش ۱۴٫۷ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 14.7 درصدی صادرات غیرنفتی از بندرهای این استان در 2 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صادرات

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌الله مراد عفیفی پور بیان کرد: در این مدت ۶ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۹ تن انواع کالاهای غیرنفتی از بندرهای استان صادر شد که در همسنجی با مدت مشابه پارسال رشد ۱۴٫۷ درصدی داشته است.

وی افزود: در مجموع در این مدت ۱۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۱۹۳ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرهای این استان تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور حجم صادرات فرآورده های نفتی از بندرهای هرمزگان در ماه‌های فروردین واردیبهشت ماه امسال را ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۳۳ تن با رشد ۳٫۱درصدی اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین مدت ۲۱۵ هزار و ۷۷۷ تن فرآورده نفتی نیز وارد بندرهای این استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۵۳٫۳ درصدی داشته است.

عفیفی پور در این نشست با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی در مدت مذکور گفت: حجم ترانزیت این محموله‌های تجاری، ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن بوده است.

وی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندرهای استان هرمزگان در این مدت را ۳۸۶ هزار و ۳۳ تی ای یو کانتینر اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بهره مندی هرمزگان از پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و بندرهای مجهز مسافری‌ افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای خرداد ماه، ترابری ۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.