صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها «بیمه» می‌شوند
صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها «بیمه» می‌شوند

امضای تفاهم نامه همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و سازمان میراث فرهنگی

صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها «بیمه» می‌شوند

تفاهم همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی رکوع (روستائیان، کشاورزان و عشایر) و سازمان میراث فرهنگی به امضای محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق و پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی رسید. طبق مفاد این تفاهم نامه، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کوچک، تحت پوشش خدمات پایه بیمه قرار می گیرند.

صنایع دستی

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در مراسم امضای این تفاهم نامه، به تجارب نظام در ارائه خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، ارائه خدمات بیمه‌ای به همه آحاد جامعه است و ما امروز قدم دیگری برای رسیدن به این هدف برمی داریم.

واعظ مهدوی ادامه داد: تصمیم داریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تولیدگران صنایع دستی را تحت پوشش بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت قرار دهیم تا یکی از مهمترین دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران این عرصه برطرف شود.

محمودیان نیز گفت: بسیاری از مردم جهان، کشور ما را از دست ساخته‌های هنرمندانش می‌شناسند و بنابراین ما به عنوان دولت موظف به حمایت از این هنر-صنعت هستیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به جایگاه جهانی ایران از نظر تنوع و کیفیت صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت از صنایع دستی مثال روشنی از حرکت در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است و اگر روزی درهای این کشور بسته شود، یکی از معدود کالاهایی که تولیدش بدون هیچ وقفه ای ادامه می یابد صنایع دستی است.

محمودیان با تشکر از دکتر واعظ مهدوی و سایر مدیران صندوق بیمه اجتماعی رکوع، پوشش بیمه‌ای صنعتگران روستایی را اقدامی مهم ارزیابی کرد و افزود: همان طور که گفته شد، نگرانی از آینده یکی از مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان ما بوده که امیدواریم امضای این تفاهم نامه، قدمی برای کاستن از این نگرانی‌ها باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.