صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنید
از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنید

از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنید

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای توصیه کرد که از رفتن به مناطق کوهستانی همچنین توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها دراین مناطق خودداری شود.

ایران زیباست؛ رودخانه «بهمنشیر»

به گزارش کسب و کار نیوز در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: امروز (۲۱ خردادماه) دراستان‌های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه‌های البرز در استان‌های مازندران، سمنان و شرق تهران،
سه شنبه (۲۲ خرداد) در استان‌های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه‌های البرز در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، البرز و تهران  و چهارشنبه (۲۳ خرداد) در استان‌های خراسان شمالی، دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان، گلستان، مازندران و شرق تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای در مناطق مستعد تگرگ، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

از این رو به شهروندان و دامداران توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از رفتن به مناطق کوهستانی همچنین توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها دراین مناطق خودداری شود.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای آورده است: طی سه روز آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو و نیم متر پیش‌بینی می‌شود. 

از بعدازظهر روز سه شنبه و روز چهارشنبه (۲۲ و ۲۳ خرداد) دریای خزر بویژه مناطق شرقی آن، به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر برآورد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.