سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ورود ۹۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تجاری‌سازی
ورود ۹۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تجاری‌سازی

ورود ۹۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تجاری‌سازی

کارشناس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان اظهار کرد: 90 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند.

دانش بنیان

احسان بنی‌آدم در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۱ شرکت دانش‌بنیان در استان در حال فعالیت هستند، گفت: از این تعداد در حال حاضر ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر است. این در حالی است که سال گذشته این تعداد ۱۷ مورد گزارش شده بود و طی امسال چند مورد ریزش در این شرکت‌های دانش‌بنیان مشاهده شده است، با این وجود همچنین احتمال ورود و ثبت سه شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز وجود دارد و این رقم در طی سال یک رقم شناور است.

 

وی ادامه داد: فعالیت این شرکت‌ها بر اساس آیین‌نامه ارائه شده در پارک علم و فناوری است و تا سه سال مهلت اینکه به واحدهای ارزش آفرین تبدیل شوند و سپس تا ۵ سال می‌توانند در واحدهای چند مستاجره این پارک استقرار یابند و سپس زمین‌هایی که به مدت ۳۵ سال قابل واگذاری است به این واحدها واگذار می‌شود.

کارشناس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان اظهار کرد: این مقررات بر اساس ارزیابی‌های سالانه است و در صورتی که بعد از دو سال محرز شود که این شرکت فناورانه نیست از این حوزه خارج می‌شود و نمی‌تواند از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی با مشارکت سهام دار و اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، گفت: در حدود ۶ نفر از اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی،۷ نفر از اساتید دانشگاه زنجان و چند تن از اساتید سایر دانشگاههای استان زنجان در این پارک‌ها فعالیت دارند.

 

بنی‌آدم افزود: بیشتر این اساتید در حوزه آی‌تی، لیزر، اپتیک، علوم زمین مشغول هستند و توانسته‌‍‌اند در ۹۰ درصد موارد شرکت را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.