صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / علیرضا عنایتی: ایران هیچگونه نگرانی نسبت به برجام ندارد

علیرضا عنایتی: ایران هیچگونه نگرانی نسبت به برجام ندارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با بیان اینکه خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با حمایت بین‌المللی روبرو نشد،‌ گفت: ایران هیچگونه نگرانی نسبت به برجام ندارد.

علیرضا عنایتی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روزنامه الرای، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در یک ضیافت رمضانی که سفارت ایران در کویت آن را برگزار کرد، گفت: ما هر ساله از ماه مبارک رمضان استقبال می‌کنیم زیرا فرصت مناسبی برای تقرب با خداوند، رحمت و مغفرت است و امیدوارم که امنیت، صلح و ثبات تمام کشورهای اسلامی را فرا گیرد و برای حل اختلافات تلاش کنیم و برای حل هر مشکلی که موجب ایجاد شکاف در میان ما شده است به گفت‌وگو روی بیاوریم.

وی ضمن تمجید از روابط دوجانبه ایران و کویت و تلاش مداوم برای تحکیم و تقویت این روابط، گفت: ایران از تلاش‌های کویت برای حل مسائل منطقه تقدیر می‌کند و از رویکرد امیر کویت برای حل مشکلات و بحران‌ها از طریق گفت‌وگو حمایت می‌کند و ما مواضع کویت در دفاع از مردم فلسطین در تمام محافل بین‌المللی را به یاد داریم و این مواضع نه تنها باعث افتخار مردم کویت است بلکه باعث افتخار تمام وجدان‌های بیدار است.

وی افزود: مسلمانان امسال اتفاقات دردناکی از جمله شهادت بیش از ۶۰ فلسطینی و انتقال سفارت واشنگتن به قدس که در تضاد با قوانین شورای امنیت است را تجربه کردند. هدف از ایجاد هرج و مرج و جنگ‌های داخلی و ایجاد دشمن خیالی در کشورهای ما منحرف کردن جهان اسلام از مساله مرکزی و ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی به منظور ادامه اقدامات خود است اما همچنان ملت‌ها و کشورهایی وجود دارند که می‌توان به آنها تکیه کرد و مردانی وجود دارند که خستگی را نمی‌شناسند.

عنایتی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نشست خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت و سفرای اروپایی عضو دائم شورای امنیت و گفت‌وگو با وی در مورد نتایج این نشست، گفت: ما از موضع کویت در حمایت از توافق هسته‌ای از همان آغاز تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه بین‌المللی از توافق هسته‌ای ایران استقبال کرد زیرا ایران ثابت کرد که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است در حالیکه از خروج ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از برجام استقبال نشد، افزود: ایران هیچگونه نگرانی نسبت به مرحله آتی ندارد زیرا توافق هسته‌ای یک توافق دوجانبه میان ایران و آمریکا نبود بلکه یک توافق بین‌المللی چندجانبه است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شد، همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران همچنان در چارچوب توافق هسته‌ای است که در سال ۲۰۱۵ امضا شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با روابط ایران و کویت، گفت: ارتباطات و مشاوره‌های مداومی میان دو طرف وجود دارد و مدتی پیش معاون وزیر خارجه ایران در امور خلیج‌فارس به کویت سفر کرد و پیامی در رابطه با توافق هسته‌ای از طرف محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه ایران به شیخ صباح الخالد، وزیر خارجه کویت تحویل داد و این مشورت‌های دوجانبه از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفیر کشورمان همچنین گفت که ایران بر اساس توافق میان دو طرف در سال ۲۰۰۴ گروه دوم زندانیان که ۲۸ نفر هستند را تحویل گرفت تا ادامه محکومیت خود را در زندان‌های ایران سپری کنند، همچنین ۱۱ زندانی ایرانی در کویت شامل عفو امیری شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.