صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / سهم دولت از بازار ارتباطات ۵۰ هزار میلیارد ریال است
سهم دولت از بازار ارتباطات ۵۰ هزار میلیارد ریال است

سهم دولت از بازار ارتباطات ۵۰ هزار میلیارد ریال است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم دولت از بازار 350 هزار میلیارد ریالی ارتباطات و فناوری اطلاعات را 14.2 درصد (50 هزار میلیارد ریال) اعلام کرد و «افزایش بهره وری» را راه افزایش بودجه کشور و مبارزه با محدودیت های احتمالی در شرایط کنونی بین المللی دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی» در نشست معرفی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: جامعه ما اکنون با ۲ ابرچالش محدودیت منابع و اشتغال روبروست و بیشترین میزان بیکاری در کشور در میان قشر تحصیلکرده وجود دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط بین المللی پیش بینی می شود با محدودیت های جدی تر روبرو شویم که راه حل مقابله با آن، افزایش بهره وری است.
آذری جهرمی یادآوری کرد: فقط با اجرای طرح ثبت گوشی های همراه به عنوان یک زیر پروژه دولت الکترونیک و ارتباط سه دستگاه وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و گمرک پرداختی سالیانه به خزانه دولت بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با رشد ۲٫۵ برابری به بیش از یک بیلیارد ریال (۱۰۰ هزار میلیارد تومان) برسد؛ از این رو، با همکاری وزارتخانه های ارتباطات، کار، صنعت و علوم و سازمان امور استخدامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح کارآفرین آماده شد که در دولت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است.
این مسوول، هزینه های دانشگاهی را نوعی سرمایه گذاری برشمرد که در آینده چند برابر آن به جامعه بازمی گردد و افزود: نخستین نشانه تحول دیجیتال در بخش اقتصادی است اما آثار آن در بخش های اجتماعی و فرهنگی نیز رخ می دهد. بنابراین اگر به ظرفیت تحول دیجیتال در کشور اعتماد کرده و به سبب نگرانی های فرهنگی، با پیشرفت ها و دستاوردها مخالفت نشود، به طورقطع اثر بی نظیری در کشور می گذارد.

** پارک اقتصاد دیجیتال
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات درباره طرح پارک اقتصاد دیجیتال گفت: حمایت های بیمه ای، اعطای تسهیلات حمایتی، در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی، تامین منابع مالی ارزان قیمت برای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: اثر مهم تحول دیجیتال ایجاد رفاه در زندگی مردم است که با ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی به دست می آید.
به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سی ام اردیبهشت ماه امسال در دیدار با رییس دانشگاه تهران، تحول دیجیتال را یک رخداد بزرگ پیش روی جامعه جهانی خواند که جامعه علمی و اقتصادی کشور باید با این تحول به طور فعالانه روبرو شود.
«محمدجواد آذری جهرمی» افزود: تحول در توسعه دیجیتال باید طرح پایدار و همه جانبه‌ای داشته باشد که دانشگاه تهران می‌تواند در تدوین آن نقش کلیدی را ایفا کند؛ بنابراین تصمیم داریم وظیفه مهمی را که دولت بر عهده وزارت ارتباطات نهاده است، با کمک دانشگاه تهران به سرانجام برسانیم.
در همین پیوند، دانشگاه تهران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوره عالی «مدیریت کسب و کار با گرایش تحول دیجیتال» را برای اعضای هیات مدیره سازمان‎ها، کارآفرینان، کارشناسان و مشاوران صنایع مختلف برگزار می کند.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش کسب و کار نیوز ، رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.