صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید کاغذ روزنامه در کارخانه مازندران کلید خورد
تولید کاغذ روزنامه در کارخانه مازندران کلید خورد

تولید کاغذ روزنامه در کارخانه مازندران کلید خورد

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از راه اندازی خط تولید کاغذ روزنامه در شرکت صنایع چوب و کاغذ با ظرفیت پنج هزار تن در استان مازندران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمدرضا دربندی با تشریح روند برگزاری نشست ها و جلسات مختلف برای تامین کاغذ مطبوعات گفت: با پیگیریهای معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستور ویژه رئیس دفتر رئیس جمهور و همراهی مدیرعامل بانک ملی ایران، خط تولید کاغذ روزنامه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ظرفیت پنج هزار تن راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه هدف از رایزنی برای راه اندازی خط تولید کاغذ روزنامه، کنترل قیمت کاغذ روزنامه‌ای و تنظیم بازار فعلی کاغذ است، تصریح کرد: طی نامه ای از سوی مدیرکل پیگیری های ویژه دفتر رئیس جمهور، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران آمادگی خود را جهت انعقاد قرار داد به منظور تولید اولیه ۵ هزار تن کاغذ روزنامه اعلام کرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی همچنین از تشریح شیوه تعامل مدیران نشریات برای دریافت کاغذ مورد نظر خبر داد و گفت: جزئیات بیشتر این طرح در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته های گذشته در نخستین نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه رسانه ضمن تشریح اقدامات و تلاش های انجام گرفته برای حل مشکلات تأمین کاغذ مطبوعات و رسانه های مکتوب گفت: در ابتدای قبول مسئولیت در این معاونت با افزایش و کمبود کاغذ مطبوعات در کشور مواجه شدیم و بر همین اساس تلاش های فراوانی صورت گرفت تا به سمت مهار و کنترل کاغذ نشریات برویم.
به گفته وی، کاغذ بیش از۴۰ درصد هزینه روزنامه ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و به همین خاطر این موضوع به صورت فوری مورد پیگیری قرار گرفته و در نتیجه آن، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات کاغذ محقق شد.
سلطانی فر البته به برخی رایزنی ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات و مکاتباتی برای راه اندازی کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام گرفته تا از این طریق بتوانیم بخشی از نیاز کاغذ مطبوعات کشور را مرتفع کنیم.
از این رو با محوریت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای سلطانی فر و سندیکا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسات فراوانی با حضور ذی نفعان برگزار و مشکلات اساسی و جدی اصحاب مطبوعات و نشر و قلم مطرح شد.
در این نشست های مشترک که شماری از وارد کنندگان شرکت‌های بزرگ خارجی همراه با تولید کننده داخلی کاغذ و چوب استان مازندران و خانم زهرا سعیدی رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند موارد مهمی مطرح و به نتایج خوبی رسید.
براین اساس برای خروج اهالی مطبوعات و نشر از نگرانی، بیانیه ای بصورت مشترک نوشته شد تا جای هیچگونه نگرانی بابت کمبود کاغذ در بازار وجود نداشته باشد چرا که کاغذ به اندازه کافی تامین شده و هم در شرف تامین برای آینده پیش بینی شده بود.
اینگونه تصمیمات در جهت آرامش خاطر شرایط اصحاب مطبوعات گرفته شد و صورت جلسه‌ای هم به امضا رسید.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران درباره چگونگی مبادله کاغذ در کشور گفت: وارد کنندگان هم اکنون این آمادگی را دارند که به هر میزان نیاز باشد به اصحاب رسانه و مطبوعات کاغذ فروخته و بدین صورت دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کنند.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با سندیکای کاغذ انجام شده خوشبختانه شاهد تثبیت قیمت کاغذ و مهار نوسانات مبادله این کالا دربازار آن را شاهد هستیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده بود با هماهنگی و امضای توافقنامه با سندیکای کاغذفروشان توانستیم تا حدود زیادی قیمت کاغذ را تثبیت و از کش و قوس های آن بکاهیم به همین دلیل کمبودی برای تهیه و استفاده از کاغذ احساس نمی شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.