صفحه اصلی / سرخط خبرها / حمایت همه جانبه از تولید داخلی
حمایت همه جانبه  از تولید داخلی

فرشيد سيم‌بر، اقتصاددان

حمایت همه جانبه از تولید داخلی

سرمقاله

افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی در تمام دنیا بستگی به توسعه و ادامه روند موفقیت‌آمیز تولید داخلی دارد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و با حمایت از بخش‌های تولیدی می‌توان به افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی امیدوار بود حمایت از تولید داخلی و تولیدکننده ایرانی نباید مختص به سال جاری باشد که شعاری تحت همین عنوان برای آن انتخاب شده است، بلکه باید همه‌جانبه و در همه‌حال انجام شود تا بتوانیم به خوداتکایی در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه اقتصادی برسیم. تولیدکنندگان داخلی باید با تولید کالای باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه بازار داخلی را از آن خود کنند و تمام و کمال از عهده نیاز بازار داخلی بربیایند، چراکه مهم‌ترین شرط برای ورود به بازارهای بین‌المللی و صادراتی که منجر به ثبات اقتصادی می‌شود، همین تولیدات داخلی است که با کیفیت بالا تولید و عرضه می‌شوند.

اگر می‌خواهیم مانند کشورهای صنعتی پیشرفت سیاسی و اقتصادی داشته باشیم باید با تکیه بر توانایی‌های داخلی و پتانسیل بالای تولید و استفاده از کارشناسان و نخبگان در هر بخش کیفیت تولید را ارتقا دهیم و با تصاحب بازارهای صادراتی بتوانیم جایگاه اقتصادی مناسبی برای کشور کسب کنیم. متاسفانه تولید داخلی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار نداشت و آنطور که شایسته بود، از آن حمایت نشد. واردات بی‌رویه و هزاران مشکل و مانع بر سر راه تولید ایرانی و تولیدکننده داخلی قرار گرفته که هنوز هم این مشکلات ادامه دارد و با وجود این موانع هنوز نتوانسته‌ایم برای رقابت در بازارهای صادراتی آماده شویم. بنابراین شاهد بودیم که به دلیل این مشکلات، خسارات زیادی برای تولیدکننده ایرانی به بار آمد و برای جبران آن باید با الگو قرار دادن کشورهای صنعتی به سوی توسعه سیاسی و اقتصادی گام‌ برداریم.
گرانی مواد اولیه، افزایش دستمزدها و مالیات و… موانع و مشکلاتی است که بر سر راه تولید داخلی قرار گرفته‌اند و تولیدکننده نمی‌تواند به تنهایی بار تمام این مشکلات را به دوش بکشد. بنابراین حمایت از تولید ایرانی باید در تمام زمان‌ها انجام شود و اگر این عوامل کنترل نشوند صنایع داخلی رو به شکست غیرقابل جبرانپیش می‌روند.

همچنین مطالعه کنید:

توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.