صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مدیریت اعتماد عمومی از چالش‌های عمده برابر دولت‌ها
مدیریت اعتماد عمومی از چالش‌های عمده برابر دولت‌ها

شهردار منطقه ۲۲ عنوان کرد

مدیریت اعتماد عمومی از چالش‌های عمده برابر دولت‌ها

شهردار منطقه ۲۲ گفت: اعتماد عمومی از سرمایه‌های راهبردی هر نظام سیاسی است؛ بر این اساس، یکی از چالش‌های عمده برابر دولت ها، مدیریت اعتماد عمومی است.

نوذرپور

به گزارش کسب و کار نیوز، نوذرپور در جلسه طرح تحول برنامه ۵ساله منطقه۲۲ با بیان اینکه میان سرمایه اجتماعی همسایگی با امنیت محله‌ای رابطه وجود دارد گفت: اگر سرمایه اجتماعی در جامعه از وضعیت مناسبی برخوردار باشد، مردم به یکدیگر و به سازمان‌ها و نهادها اعتماد می‌کنند و از این طریق زندگی افراد جامعه با کارآیی بیشتری پیش می‌رود و در صورتی که اعتماد و انسجام بین مردم و دستگاه‌ ها و نهادها کمرنگ باشد، در روابط اجتماعی، عملکرد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه اختلال به وجود می‌آید.

وی افزود: به عقیده کارشناسان، سرمایه اجتماعی در ایران در حال کاهش است و وضعیت چندان مناسبی ندارد و زنگ های خطر در این ارتباط به صدا در آمده است. تحقیقات انجام شده در این حوزه نیز حاکی از این است که سرمایه اجتماعی در دهه اخیر روندی نزولی داشته است.

 شهردار منطقه۲۲ تصریح کرد: مولفه های هویت دینی، ملی و انقلابی در جامعه ما، قوی هستند و با در نظر گرفتن این مولفه‌ها باید گفت که ما سرمایه اجتماعی بالایی داریم و در این زمینه دوگانگی دیده می شود. مشارکت فعال و همدلانه مردم در برخی زمینه ها از جمله در پی حوادث طبیعی مثل زلزله‌های اخیر، میزان سرمایه اجتماعی زیاد شهروندان را می‌رساند.

 وی در ادامه افزود: یکی از عوامل ایجاد اعتماد، گستراندن دامنه اعتماد سیاسی است. به عبارتی دقیق تر اعتماد عمومی از سرمایه‌های راهبردی هر نظام سیاسی است؛ بر این اساس، یکی از چالش‌های عمده فراروی دولت ها، مدیریت اعتماد عمومی است.

وی با بیان اینکه اعتماد مهمترین انگیزه‌ای است که افراد را به داشتن ارتباطات دوسویه یا چندسویه تشویق می‌کند، گفت: با ایجاد حس اعتماد در بین شهروندان، می‌توانیم به تعاون و همکاری با آنان برسیم و فقط در این صورت است که انسان‌ها در عین داشتن تفاوت‌ها، قادر به حل مشکلات خواهند بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، نوذرپور شهروندان را قسمت‌های سازنده یک جامعه شهری دانست و گفت: مشارکت و رابطه دوسویه شهر و شهروندان می‌تواند گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف شهرها باشد. اما تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سادگی گذشته نبوده و با توجه به افزایش نیازهای جدید شهروندان، هر روز دشوارتر و حساس‌تر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.