صفحه اصلی / استان ها / فارس / ساخت غیر اصولی پارک در ارتفاعات شیراز
ساخت غیر اصولی پارک در ارتفاعات شیراز

ساخت غیر اصولی پارک در ارتفاعات شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در زمان احداث دو مجموعه پارک 580 هکتاری دارک و بام این کلانشهر الزامات اکوسیستمی و سازگاری گونه‌های گیاهی رعایت نشده است.

شیراز

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، جهانبخش میرزاوند به وضعیت کارشناسی نشده و غیراصولی فضای سبز در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک و بام این کلانشهر، اشاره و آن را میراث به جا مانده از گذشته عنوان کرد و گفت: ارتفاعات پیرامونی این شهر از مزیت‌های زیست‌محیطی و اکوسیستمی برخوردارند که در تلطیف آب و هوای شهر نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه دو ارتفاع پارک ۵۸۰ هکتاری دراک و بام شیراز پیش از این به شکل مستقل اداره می‌شد، از تغییر مدیریت این دو منطقه در ارتفاعات خبر داد و گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری پیگیرانه در تلاش است تعاملی موثر با مدیریت جدید این دو مجموعه ایجاد کرده و مشکلات پیش روی فضای سبز آنها را کاهش دهد.

میرزاوند با ابراز تاسف از اینکه برخی گونه‌های  غیر بومی از جمله  درختان میوه، گیاهان برگ پهن و …با نیاز آبی بالا،  بدون مطالعه سازگاری در این مکان‌ها کاشته شده است، افزود: با توجه به عمق کم و کیفیت پایین خاک از نظر نگهداری آب و تغذیه گیاهی، این گونه گیاهان در ارتفاعات پایدار نخواهند ماند و به مرور با افزایش نیاز آبی و تغذیه‌ای متناسب با رشد سالیانه دچار تنش می‌شوند.

وی همچنین از تلاش سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری برای جلوگیری از خشک شدن این گونه‌های گیاهی در ارتفاعات مذکور خبر داد و گفت: در روزهای گذشته ماشین آلات آبیاری سیار به ارتفاعات دو مجموعه پارک ۵۸۰ هکتاری دراک و بام شیراز اعزام شده و آب مورد نیاز گیاهان کاشته شده در این ارتفاعات را تامین کرده‌اند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه مدیریت فعلی شهرداری هیچ نقشی در ایجاد دو مجموعه غیر اصولی و غیرکارشناسی پارک ۵۸۰ هکتاری دراک و بام شیراز نداشته است، عنوان کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری می‌کوشد با بسیج امکانات و پرسنل مشکلات پیش روی فضای سبز در دو مجموعه یاد شده را مدیریت کرده و این دو ارتفاع را نیز همچون دیگر ارتفاعات شیراز سبز نگه دارد.

میرزاوند با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در راستای افزایش سرانه فضای سبز در ارتفاعات اطراف شیراز اقدام به کاشت درخت و توسعه فضای سبز کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به جز ارتفاعات پارک ۵۸۰ هکتاری دراک و بام شیراز، نظارت بر ۹ مورد از این ارتفاعات را بر عهده دارد که در توسعه فضای سبز آنها بر اساس آینده‌نگری و همخوانی زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی از گونه‌های بومی و کم‌آب بر همچون داغداغان، بنه، کلخونگ، کیالک، بادام کوهی، انجیر، کاج و انواع سرو استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این درختان در ۹ ارتفاع مذکور از شرایط مطلوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.