صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / تسهیل دریافت وجه برای کسب‌وکار‌های آفلاین
تسهیل دریافت  وجه  برای کسب‌وکار‌های آفلاین

موسس «لينك تو پي» در گفتگو با «كسب‌وكار» مطرح كرد

تسهیل دریافت وجه برای کسب‌وکار‌های آفلاین

اغلب استارت‌آپ‌ها و كسب‌وكارهايي كه مي‌شناسيم، نوع كسب‌وكار و تجارت‌شان به نحوي است كه به مشتريان و عموم مردم به صورت مستقيم خدمات‌شان را ارائه مي‌دهند و اصطلاحا B2C هستند.

محمد جوادی قاضیانی

در این بازار بزرگ و نیاز‌ها و مسائل پاسخ داده‌نشده فراوان در حوزه کسب‌وکار ایران نیاز به کسب‌وکار‌هایی که بیایند و به خود کسب‌وکار‌ها هم خدمات ارائه بدهند، حس می‌شود، چون با نگاهی به نرخ درصد شکست استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌ها می‌توان به این واقعیت پی برد که استارت‌آپی که برای رفع یک نیاز وارد گود می‌شود، خودش هم خلأها و نیاز‌هایی دارد که اغلب پاسخ داده‌نشده باقی می‌مانند و به جای اینکه حواس‌شان به روندهای‌شان هم باشد، اغلب عاشق محصول‌شان می‌شوند و همین می‌شود که نرخ شکست‌شان یک رقم نجومی می‌شود. «کسب‌وکار» در این گزارش به سراغ یکی از استارت‌آپ‌هایی رفته است که خدمات B2B آن می‌تواند کمک زیادی را به استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌های به‌ویژه آفلاین کند. گفتگوی «کسب‌وکار» با هومن نوریان، مدیرعامل شرکت »داده‌پرداز داریک» و موسس «لینک‌توپی» را در ادامه می‌خوانید.

کار اصلی شرکت شما در چه حوزه‌ای است؟
شرکت «داده‌پرداز داریک» یک شرکت تولید نرم‌افزار است که در حوزه کسب‌وکارهای خرد و فروشگاهی، نرم‌افزار‌های حسابداری تولید می‌کند و از طریق سایت خودش توانسته است تاکنون بیش از ۵ هزار مشتری را در سراسر کشور تحت پوشش خود قرار دهد.

«لینک تو پی» چه کاری را انجام می‌دهد و برای پاسخ به چه مساله و نیازی راه‌اندازی شده است؟
در سال ۹۵ بر آن شدیم که به کسب‌وکار‌های آفلاین، امکان دریافت آنلاین را هم اضافه کنیم. سوال ما هم همین است. آیا دریافت مبالغ از مشتریان غیرحضوری برای کسب‌وکار‌های شما هزینه زیادی دارد؟ مثلا صاحب کسب‌وکاری در تهران قرار است برای ۵۰ مشتری‌اش در شهرستان ارسال کالا داشته باشد و در یک روز پیگیری کند که آیا آنها پرداخت‌شان را انجام داده‌اند یا خیر. به کمک نرم‌افزار خودمان و درگاه واسطه پرداختی با نام «لینک‌توپی» این امکان را فراهم کرده‌ایم که از لحظه صدور فاکتور تا لحظه ثبت آن در داخل نرم‌افزار مکانیزه می‌شود؛ یعنی کسب‌وکارهای آفلاین هم می‌توانند درگاه دریافت آنلاین برای خودشان داشته باشند و دیگر نیازی به پیگیری‌های سنتی و وقت‌گیر ندارند و همه اینها را می‌توانند در نرم‌افزار به صورت آنلاین در اختیار داشته باشند و فعالیت‌های‌شان را انجام دهند. ما با این محصول توانستیم به کسب‌وکار‌های خرد کمک کنیم تا بتوانند ظرفیت‌های خودشان را در حوزه دریافت بالاتر ببرند.

محصول شما در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
این نرم‌افزار تولید و رونمایی شده و «لینک‌توپی» در حال کار کردن است و مشتریان خاص خودش را نیز دارد.

با توجه به اینکه محصول شما باید به صورت B2B معرفی شود و مورد استفاده قرار بگیرد، برنامه‌‌تان برای بازاریابی و معرفی آن چیست؟
ما در شهرستان هستیم و در مازندران و تنکابن حضور داریم و با توجه به آشنایی‌ای که با فضای استارت‌آپی داریم، بحث مالی و نبود پول‌های آنچنانی برای بحث تبلیغات در کسب‌وکار ما هم وجود دارد و ما یک تیم ۷ نفره هستیم که این تیم، هزینه‌هایی را در هر ماه دارد که ما آن هزینه‌ها را از فروش و درآمد‌های خود محصولات‌مان تامین می‌کنیم. برای بحث تبلیغات با توجه به محدودیت‌های مالی بیشتر به دنبال این هستیم که یک سرمایه‌گذار خوب پیدا و در کنارش کار کنیم و دغدغه‌ای برای این موضوعات و محدودیت‌ها نداشته باشیم.
البته به دلیل نوع فروش محصولات‌مان در سطح کشور تمام فروشگاه‌های کامپیوتری و صاحبان جواز کسب در حوزه خدمات کامپیوتری می‌توانند نماینده فروش ما شوند. نرم‌افزار و محصولات ما از «لینک‌توپی» گرفته تا بقیه آنها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و می‌توانیم نماینده فروش را در کسب درآمد سهیم کنیم. به همین دلیل است که تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۱۵۰ نماینده در سطح کشور داشته باشیم. بیشتر به دنبال این هستیم که نماینده‌هایی داشته باشیم که کار فروش را برای ما انجام بدهند و ما به عنوان یک شرکت تولیدکننده با مشتری نهایی درگیر نباشیم و بیشتر با نمایندگان‌مان در ارتباط باشیم تا بتوانیم به این شکل بازار بزرگ‌تری را ایجاد کنیم.

مزیت رقابتی «لینک تو پی» در چه خصوصیتی نهفته است؟
«لینک تو پی» مدل جدیدی را ارائه داده و نوعی درگاه واسطه پرداختی است که پول را تجمیع نمی‌کند و دریافت در سیکل اول شاپرک به حساب صاحب کسب‌وکار تصفیه می‌شود. به همین دلیل مدل جدیدی است که حتی در بخش‌های پرداخت یاری که بانک مرکزی و شرکت شاپرک ایجاد می‌کنند، دیده نشده بودند و آنها خیلی با ما همکاری کردند و حمایت‌هایی داشتند تا ما بتوانیم این کسب‌وکار را راه‌اندازی کنیم. از کارشناسان شاپرک گرفته تا کارشناسان شرکت پرداخت الکترونیک سداد که پذیرنده ما هم بودند همه همکاری داشتند تا ما این ایده خام را پخته‌تر کنیم.

ارتباط شما با شرکت‌هایی مثل انیاک، با همتا و دیگر فعالان این حوزه به چه صورت است؟
شرکت‌های زیادی وجود دارند که در حال کار کردن هستند و ما در واقع درگاه واسطه پرداختی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن مدل مخصوص به خودمان را پیاده‌سازی می‌کنیم. نرم‌افزارمان را به یک درگاه واسطه پرداخت متصل و سعی کرده‌ایم آن چیزی که مشتری نهایی در آنها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کرده است را یکپارچه کنیم. خیلی متفاوت با آنها نیستیم و عملا درگاه واسط هستیم. درواقع سعی کردیم به حوزه درگاه‌های واسطه پرداخت در فین‌تک یک ارزش جدید اضافه کنیم و عینا مشابه درگاه‌های پرداخت دیگر نباشیم. رقبای ما مدل‌ها و مشتریان مخصوص به خودشان را دارند و ما سعی کرده‌ایم به بازار و مدلی فکر کنیم که مشابه نداشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

۴۷ برابر میانگین سه دهه گذشته کالاهای تملیکی در دولت سیزدهم به فروش رفت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سعید غلامی باغی با ارائه گزارشی از عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.