سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / همدان / روز قدس فریاد ظلم ستیزی ملت های مسلمان در جغرافیای زمین است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر:

روز قدس فریاد ظلم ستیزی ملت های مسلمان در جغرافیای زمین است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر روز قدس را روز دفاع از مظلومان جهان در برابر ظالمان دانست و تصریح کرد: امسال باتوجه به انتقال سفارت شامریکا به قدس این مساله از حساسیت بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی بیات» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به خاطر اهمیت و جایگاه راهبردی قدس برای مسلمانان، بوده است که امام (ره) و دولت انتخابی ایشان، از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از مستضعفان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردند.

وی با اشاره به این‌که در همین راستا بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان، به نام «روز جهانی قدس» و دفاع از آرمان فلسطین نام گذاری شد، خاطرنشان کرد: ابتکار بی نظیر امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز جهانی قدس» دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد.

بیات ادامه داد: امام(ره) با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماندند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر با تأکید بر این‌که شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه هر مسلمانی است، یادآور شد: شاید علت دیگر اینکه حضرت امام راحل جمعه آخر ماه رمضان را برای این امر انتخاب کردند آن باشد که پس از اتمام لیالی قدر و بخشوده شدن گناهان، حضور در راهپیمایی روز قدس، به منزله جهاد در برابر ظالمان و برائت از مشرکین زمان است.

بیات با اشاره به این‌که باید از همه توان و ظرفیت‌ها برای هرچه با شکوه‌تر برگزارشدن مراسم راهپیمایی روز قدس  بهره گیری کنیم، افزود: باید از این مراسم به عنوان فرصتی استثنایی برای پیوند وحدت جهان اسلام استفاده کنیم و پیام مظلومیت و آزادیخواه مردم فلسطین وغزه را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو، خواستار مراقبت و دقت بیشتر نیروهای نظامی و انتظامی در اجرای برنامه ها شد و تاکید کرد: برنامه‌ها باید با نظم بیشتری پیگیری شود.

بیات تصریح کرد: امسال با حضور آگاهانه در راهپیمایی روز جهانی قدس، به خیل عظیم و خروشان مردم روزه‌دار در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواهیم پیوست و با تأسی از فرمایش حضرت امیرمؤمنان(ع) خود را در میان حامیان مظلومان و دشمنان ستمگران قرار می‌دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر گفت: مراسم راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ از ساعت ۱۱:۳۰ صبح در میدان شهید جوکار(زندیه) آغاز می شود و تا محل برگزاری نماز جمعه(انبار غله)واقع در خیابان شهید وفایی زاده ادامه می باید و به اقامه نماز جمعه ختم خواهد شد.

بیات با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی روز قدس و قطعنامه و شعارهای راهپیمایی را در اختیار بخشداری‌های مرکزی، سامن، جوکار و زند قرار می‌دهد، افزود: مقرر شد در بخش‌های تابعه بخشداران با برگزاری ستاد فرعی مراسم در شهرهای جوکار، سامن، ازندریان، زنگنه و اسلامشهر آق گل و روستاهای علی آباد دمق، حسین آباد ناظم، آورزمان، انوچ، پیروز، جوزان راهپیمایی برگزار شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر، سپاه ناحیه و شهرداری ملایر نسبت به فضاسازی داخل شهر و اطلاع‌رسانی مسیر راهپیمایی مراسم راهپیمایی برای چاپ و نصب بنر اقدام کنند.

بیات خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده نیروی انتظامی امنیت و امور ترافیکی مراسم را از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه در خیابان شهدا و خیابان شهید وفایی‌زاده کنترل می‌کند، هم‌چنین یک دستگاه خودروی آتش توسط شهرداری در محل مراسم راهپیمایی روز قدس مستقر می‌شود.

وی به استقرار یک دستگاه آمبولانس از طرف شبکه بهداشت و درمان در محل مراسم راهپیمایی روز قدس و درج جملاتی در رابطه با یوم الله روز قدس از طرف فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در سربرگ نامه ادارات اشاره و اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی با همکاری شورای هیئت مذهبی نسبت به تدارک سیستم صوت برای مسیر راهپیمایی اقدام می کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر گفت: از همه ائمه جماعات مساجد، هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان، کارکنان و فرهنگیان اداره آموزش و پرورش، اهالی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شهرستان ملایر، اساتید، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب، برای شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.