صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تحلیل‌گر آمریکایی: امارات، عربستان را در مقابله با قطر به بولداگ خود بدل کرده است
تحلیل‌گر آمریکایی: امارات، عربستان را در مقابله با قطر به بولداگ خود بدل کرده است

تحلیل‌گر آمریکایی: امارات، عربستان را در مقابله با قطر به بولداگ خود بدل کرده است

تحلیل‌گر آمریکایی مقیم روسیه ابراز عقیده کرد، امارات در تبدیل عربستان به "بولداگ" خود در مقابله با قطر موفق عمل کرده است.

امارات

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اندرو کوریبکو، تحلیل‌گر آمریکایی مقیم روسیه در مقاله‌ای که در سایت “اوراسیا” منتشر شد، نوشت، امارات در جنگ رسانه‌ای خود علیه قطر با متهم کردن این کشور به “حمایت از تروریسم” و “همپیمانی با ایران” در پیچیده کردن وضعیت ژئوپلتیک منطقه نقش داشته است و این دو موضوعی است که غیرممکن بود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین روزهای جنگ سرد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، آنها را نادیده بگیرد؛ چرا که دولت ترامپ سیاست “تفرقه افکن و سروری کن” را در شورای همکاری خلیج فارس ادامه می‌دهد.

این تحلیل‌گر آمریکایی معتقد است: ابوظبی که به دنبال رسمیت بخشیدن به تلاش‌های خود برای تسلط به شبه جزیره عربستان است، تلاش می‌کند ریاض را با تسهیلات آمریکایی و با هدف “تقسیم عربستان و تبدیل آن به مجموعه‌ای از مناطق یا امارات تابع ابوظبی مانند جنوب یمن، جزیره سقطری و سومالی‌لند” به سمت درگیری “مرزهای خون” با دوحه سوق دهد.

وی نوشت: با وجودی که این استراتژی بزرگ تاکنون اجرایی نشده است اما دستورالعمل آن در حال انجام است و تاکنون در سوءاستفاده از عربستان برای تبدیل شدن این کشور به یک بولداگ در مقابله با قطر، موفق بوده است.

کوریبکو در ادامه نوشت، باید اعلام وزیر خارجه قطر مبنی بر اینکه این کشور تمایل دارد به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآید را در چارچوب تنش سیاست جغرافیایی معاصر تحلیل کرد.

کوریبکو در این باره به تهدید عربستان به اقدام نظامی علیه قطر در صورت خرید “اس ۴۰۰” روسیه هم اشاره کرد و نوشت: این موضع قابل توجه است زیرا روسیه و عربستان در همه ابعاد شراکت دو جانبه خود از هماهنگی انرژی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گرفته تا تشویق برای ایجاد راه‌حل سیاسی در سوریه و مبارزه با تروریسم در آستانه نزدیک شدن به یکدیگر هستند اما واکنش عربستان برای احتمال تغییر قواعد بازی با تلاش قطر برای دستیابی به سامانه موشکی “اس ۴۰۰” رویکردی جدایی‌طلبانه نسبت به روابط ویژه خود با مسکو است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.