صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / روسیه در اندیشه حفظ آبرو/ جدال اروگوئه و مصر برای سرگروهی
روسیه در اندیشه حفظ آبرو/ جدال اروگوئه و مصر برای سرگروهی

گروه A جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

روسیه در اندیشه حفظ آبرو/ جدال اروگوئه و مصر برای سرگروهی

سه تیم اروگوئه، روسیه و مصر امیدهای صعود به دور دوم جام جهانی هستند.

گروه a جام جهانی

به گزارش کسب و کار نیوز، در شروع بررسی گروه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به بررسی گروه نخست این رقابت‌ها می‌پردازیم؛ جایی که روسیه میزبان در کنار اروگوئه، مصر و عربستان قرار گرفته است.

روسیه به عنوان میزبان جام جهانی امیدوار است حضوری آبرومندانه در این رقابت‌ها داشته باشد. هر چند روسیه پیشینه خوبی در فوتبال جهان و اروپا داشته است و تحت نام شوروی با حضور بزرگانی چون لو یاشین و رنات داسایف به افتخارات مهمی دست یافت ولی در سال‌های اخیر با افت فاحشی روبه‌رو بوده است و همین باعث شده در رده بندی فیفا بین ۵۰ تیم نخست قرار نداشته باشد. آنها در اکتبر ۲۰۱۷ با حضور در رده ۶۵ به بدترین رتبه خود در رده بندی فیفا رسیدند.

روسیه تاکنون ۱۱ بار در جام جهانی حاضر بوده که اولین آن به سال ۱۹۵۸ سوئد برمی‌گردد. بهترین رتبه روس‌ها در تاریخ جام جهانی حضور در رده چهارم در سال ۱۹۶۶ بوده است. این تیم همچنین ۱۰ بار نیز در رقابت‌های یورو حضور داشته که بهترین رتبه آنها قهرمانی در اولین دوره رقابت‌ها در سال ۱۹۶۰ بوده است.  

روسیه در دوره قبلی این رقابت‌ها هم حضور داشت و با تیم‌های بلژیک، کره جنوبی و الجزایر هم‌گروه بود که در نهایت با دو تساوی و یک باخت از صعود به مرحله بعد بازماند.  

ستاره تیم

الکساندر کوکورین

مهاجم گلزن تیم ملی روسیه امید اول گلزنی این تیم نیز محسوب می‌شود. او ۲۶ سال سن دارد و توانسته است برای تیم زنیت سن پترزبورگ نیز بازی‌های خوبی ارائه دهد. کوکورین اولین بار در یورو ۲۰۱۲ برای تیم ملی روسیه به میدان رفت و دو سال بعد عضو تیم ملی روسیه در جام جهانی بود و تک گل تیم ملی کشورش را برابر الجزایر به ثمر رساند. او همچنین در یورو ۲۰۱۶ نیز برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

سرمربی

الکساندر چرچسوف

سرمربی تیم ملی روسیه بعد از حضور در تیم‌های چون دینامومسکو و لژیا ورشو در سال ۲۰۱۷ جانشین لئونید اسلاتسکی روی نیمکت روسیه شد. چرچسوف دروازه‌بان سابق تیم ملی روسیه است که در جام های جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ عضو تیم ملی روسیه بود.

* تیم ملی روسیه در یک نگاه

افتخارات: مقام چهارمی جام جهانی ۱۹۶۶ و قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۰

بهترین گلزن: الکساندر کرژاکوف (۳۰ گل زده)

بیشترین بازی: سرگئی ایگناشویچ (۱۲۰ بازی)

نحوه صعود: میزبان

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی 

* اروگوئه

اروگوئه که بخش مهمی از تاریخ جام جهانی را به خود اختصاص داده است می‌خواهد در روسیه بهتر از رقابت‌های دوره گذشته نتیجه بگیرد.

نخستین قهرمان جام جهانی توانست در آخرین دیدار گروهی مسافر روسیه شود. این تیم با پیروزی ۴ بر ۲ برابر بولیوی به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. اولین میزبان جام جهانی در حالی به روسیه می‌رود که یکی از زهردارترین خط حمله‌ها را بین تیم‌های حاضر در این بازی‌ها دارد. حضور لوییس سوارس و ادینسون کاوانی در کنار هم باعث ترس هر دفاعی می‌شود. این تیم در مرحله مقدماتی پس از برزیل بهترین خط حمله را داشت. اروگوئه می‌خواهد نسبت به جام جهانی گذشته بهترین نتیجه را کسب کند و تا جایی که می‌تواند به بالاترین مراحل صعود کند.  

* ستاره
ادینسون کاوانی

ستاره پاری سن ژرمن در تیم ملی کشورش نیز بهترین است. مهاجم تیم فرانسوی روزهای درخشانی را در PSG سپری می‌کند. او فصل گذشته نیز جزو برترین گلزن‌های این قاره بود و در این فصل با وجود حضور نیمار در این تیم باز هم به گلزنی‌هایش ادامه داد. کاوانی در تیم ملی نیز بالاتر از رقیبش یعنی لوییس سوارس قرار دارد.  

* سرمربی

اسکار تابارس

سرمربی اروگوئه‌ای دو دوره مختلف بر نیمکت کشورش نشست. او ابتدا در سال ۱۹۹۸ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و دو سال بعد جایگاهش را از دست داد. تابارس در سال ۲۰۰۶ دوباره در تیم ملی حضور یافت. اروگوئه با هدایت این سرمربی بهترین افتخاری که در جام جهانی به دست آورد عنوان چهارمی بود. این اتفاق در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی رخ داد. او همچنین در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۱ اروگوئه را قهرمان کرد. بعید به نظر می‌رسد تابارس بتواند دوباره بهترین رتبه‌اش را در جام جهانی تکرار کند چون تیم‌های قوی‌تری را باید از پیش رو بردارد.

* تیم ملی اروگوئه در یک نگاه:

افتخارات: قهرمان دوره‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰

بهترین گلزن: لوییس سوارس (۵۰)

بیشترین بازی: ماکسیمیلیانو پریرا (۱۲۴)

نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکا جنوبی

عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک هشتم نهایی

* مصر

مصر در سومین حضور خود در جام جهانی یک رویای بزرگ در سر دارد و آن هم ثبت نتایج خوب و شایسته در روسیه است.

به گزارش کسب و کار نیوز٫ مصر سومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم آخرین بار در سال ۱۹۹۰ در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان حاضر بود. این تیم در قاره آفریقا بهترین تیم در رده جام ملت‌ها بوده است و با هفت قهرمانی در این رقابت‌ها توانست لقب پرافتخارترین تیم را به خود اختصاص دهد. با این حال از آخرین قهرمانی این تیم بیش از هفت سال می‌گذرد. مصر در دو دوره در سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۹۰ در جام جهانی حاضر بود و هر دو بار نتوانست از مرحله گروهی پا را فراتر بگذارد و حذف شد.

* ستاره

محمد صلاح

اغراق نیست اگر محمد صلاح را بهترین بازیکن آفریقایی بدانیم که در اروپا فوتبال بازی می‌کند. ستاره مصری در لیگ برتر و  این بار در لیورپول احیا شده است و فوق العاده خوب در این تیم بازی می‌کند. عملکرد زیبای صلاح در این تیم انگلیسی باعث شده است تا نامزد بهترین بازیکن سال آفریقا نیز شود. با این حال مصدومیت تلخ در فینال لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید باعث شد این بازیکن در آستانه جام جهانی با بزرگ‌ترین چالش خود روبرو شود و حضورش در جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.  

* سرمربی

هکتور کوپر

سرمربی نامدار آرژانتینی هدایت تیم ملی مصر را بر عهده دارد و توانست سومین صعود این تیم به جام جهانی را طرح ریزی کند. او قبلا در والنسیا توانسته بود به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. او با ۶۱ سال سن سابقه مربیگری زیادی در کارنامه خود دارد و این می‌تواند خیلی به سود مصری‌ها در جام جهانی باشد. او قبل از هدایت مصر در حاشیه خلیج فارس هدایت الوصل را بر عهده گرفته بود. باید ببینیم این مربی می‌تواند در جام جهانی شادی را برای مصری‌هابه ارمغان بیاورد یا خیر.

* تیم ملی مصر در یک نگاه 

افتخارات: هفت قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا (موفق‌ترین تیم)

بهترین گلزن: حسام حسن (۶۹ گل)

بیشترین بازی: احمد حسن (۱۸۴ بازی)

نحوه صعود: صعود به عنوان اول گروه در آفریقا

عملکرد دوره قبل: –

عربستان

تیم ملی عربستان با نسل جدید بازیکنانش، به دنبال تغییر و تحولی بزرگ در تاریخ فوتبال این کشور در جام جهانی است.

عقاب‌های سبز بعد از حدود ۱۲ سال دوری از جام جهانی، بالاخره توانستند با نتایج خوب برابر تیم‌های قدرتمندی مانند ژاپن، استرالیا، امارات و عراق به جام جهانی صعود کنند. نمایش خیره کننده سعودی‌ها در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، عربستان را به یکی از شگفتی‌سازهای آن جام تبدیل کرد. آن‌ها به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا، همواره برای رقبای خود دردسرساز شده‌اند. فالکون‌ها یا عقاب‌ها با نسل جدید بازیکنان خود، امیدوار به تکرار خاطرات سال ۱۹۹۴ هستند.

 *ستاره

محمد السهلاوی

بعد از افت فوتبال عربستان در طول سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴، یک بار دیگر بازیکنان جدیدی به تیم ملی عربستان دعوت شدند که محمد السهلاوی، ستاره النصر عربستان یکی از این بازیکنان بود. مهاجم ۳۰ ساله عربستانی هر چند دیر به تیم ملی دعوت شد و همیشه پشت سر مهاجمان نامدار این کشور مانند یاسر القحطانی و نایف حزازی قرار داشت اما توانسته در دور مقدماتی جام جهانی ۱۶ گل به ثمر برساند و یک تنه بخش اعظمی از گل‌های کشورش را به ثمر برساند. او در ۳۸ بازی ملی، ۲۸ گل زده و امیدوار به درخشش در جام جهانی است.

 *سرمربی

خوان آنتونیو پیتسی

سعودی ها که به تغییرات متعدد مربی در تیم‌های ورزشی خود معروف هستند، بعد از صعود این تیم به جام جهانی، فن مارویک را از کار بیکار کردند و ادگارد بائوسا را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کردند. با این حال بائوسا بعد از پنج بازی تدارکاتی، به کار خود پایان داد تا عجیب‌ترین تحولات در تیم ملی عربستان رقم بخورد. سعودی‌ها چند روز بعد از کنار گذاشتن مربی خود، به سراغ سرمربی سابق شیلی رفتند. پیتسی پیش از قبول هدایت عربستان، سرمربی شیلی بود و نتوانست این تیم را به جام جهانی برساند اما این شانس را دارد که همراه عربستان توانایی‌های خود را به اثبات برساند. سرمربی آرژانتینی بهتر از هر کسی می‌داند که با یک اشتباه عمر مربیگری‌اش در عربستان کوتاه‌تر از آن چیزی خواهد بود که فکر می‌کند.

 * تیم ملی عربستان در یک نگاه 

افتخارات: صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی و سه بار قهرمانی جام ملت‌های آسیا

بهترین گلزن: ماجد عبدالله (۷۱ گل)

بیشترین بازی: محمد الدعایه (۱۷۸ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم دوم گروه B در آسیا

عملکرد دوره قبل: –

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.