صفحه اصلی / استان ها / زنجان / سند راهبردی حوزه زنان بر اساس وضعیت هر استان تدوین شود
سند راهبردی حوزه زنان بر اساس وضعیت هر استان تدوین شود

یک مسئول:

سند راهبردی حوزه زنان بر اساس وضعیت هر استان تدوین شود

‌سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به تدوین سند راهبردی زنان و خانواده و با بیان اینکه تدوین یک نسخه و راهبرد کلی نمی‌تواند با شرایط بانوان در استان‌های مختلف کشور هم‌خوانی داشته باشد، گفت: سند راهبردی حوزه زنان باید بر اساس واقعیت‌های موجود جامعه زنان در هر استان تدوین و عملیاتی شود.

زنان

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، کریم‌الله شعبانی در کارگروه بانوان و خانواده استانداری زنجان، با بیان اینکه در تدوین سند راهبردی زنان و خانواده باید از نظرات کارشناسان، فعالان و نخبگان این حوزه استفاده شود، اظهار کرد: مطالعات انجام شده در راستای تدوین این سند باید با حضور کارشناسان، دستگاه‌های متولی حوزه زنان، دانشگاه‌‌ها، فعالان و نخبگان این عرصه مورد بررسی قرار گیرد تا به دور از اتخاذ تصمیمات تکراری، راهبردهای نوین و کاربردی با حمایت صاحب‌نظران، تدوین و اجرا شود.

وی، تدوین سند راهبردی را موجب تجمیع امکانات، نظرات و اعتبارات بخش زنان و خانواده در همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها دانست و افزود: با بسیج همه امکانات، اعتبارات و اندیشه‌های حوزه زنان در سراسر استان، می‌توان برنامه جامعی تدوین و با زمان‌بندی و اولویت‌بندی مناسبی آن را اجرا کرد.

این مسئول ادامه داد: در جلسات کارگروه بانوان می‌توان به بررسی و احصای عملکرد هر یک از دستگاه‌های اجرایی در موضوع زنان و خانواده پرداخت تا کارکردهای مثبت و منفی هر بخش تعیین شود.

شعبانی با اشاره به اجرای طرح توان‌افزایی و تاب‌آوری زنان در دو فاز، اظهار کرد: در فاز اول آموزش سمن‌های حوزه بانوان به عنوان فعالان عرصه جامعه‌پذیری شهروندان اجرا شده و فاز دوم این طرح به آموزش مهارت‌های اجتماعی به بانوان جامعه هدف می‌پردازد.

وی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و ارتقای توان تاب‌‌آوری اجتماعی بانوان را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حاشیه شهرها، ضروری است در ارائه آموزش‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی به بانوان نیز زنان ساکنان مناطق حاشیه شهرها در اولویت اجرا قرار گیرند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان همچنین به اهمیت نهاد خانواده در جامعه و به ویژه در شکل‌گیری هویت فرزندان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که شرافت یا انحراف جامعه به آن بستگی دارد و در خانواده نیز نقش زنان در مدیریت خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انکارناپذیر است.

شعبانی، خانواده را حلقه اتصال فرد با جامعه عنوان کرد و افزود: در همه فرهنگ‌ها، خانواده عامل شکل‌گیری هویت اجتماعی افراد است و اگر به این نهاد مقدس آسیبی وارد شود، جامعه آسیب خواهد دید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.