صفحه اصلی / استان ها / فارس / ورود یگان حفاظت میراث به ساخت و ساز پشت بام بازار وکیل
ورود یگان حفاظت میراث به ساخت و ساز پشت بام بازار وکیل

ورود یگان حفاظت میراث به ساخت و ساز پشت بام بازار وکیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از ورود یگان حفاظت این اداره کل برای بررسی مورد تخلف در ساخت و ساز پشت بام بازار وکیل خبر داد.

ساخت و ساز پشت بام بازار وکیل

مصیب امیری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هم‌اینک نیروهای یگان حفاظت روی پشت‌بام بازار وکیل حضور دارند، به این نکته اشاره کرد که از حدود ۲ سال قبل پیگیر ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده‌ی بازار و پشت بام بازاروکیل بوده است و اداره کل میراث فرهنگی به حسب وظایف قانونی خود با هرگونه تخلفی در حوزه‌ی اماکن میراثی برخورد می‌کند.

امیری ادامه داد: در مورد ساخت و ساز در محل پشت بام بازار وکیل، روز گذشته یگان حفاظت به محل مراجعه کرده بود اما امکان ورود پیدا نشد اما اکنون از دری که به سمت پشت‌بام بازار وکیل وجود دارد، وارد شده‌ایم.

امیری با تصریح اینکه هنوز امکان دسترسی به محل ساخت و ساز ممکن نشده است، گفت: ورود به ملک اصلی منوط به حکم دادستانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: علی رغم شکایت و پیگیری‌ها طی ۲ سال گذشته و داشتن حکم اولیه، روند کار اجرا در ملک مورد نظر ادامه داشته که قطعا با توجه به وظایف قانونی با آن برخورد خواهد شد.

ایسنا طی روزهای گذشته خبری مبنی از انجام فعالیت‌های عمرانی در بخشی از پشت‌بام بازار وکیل را منتشر کرد؛ اگرچه میزان تخلفات حادث شده از گذشته تا کنون در محدوده‌ی بازار وکیل به‌عنوان یکی از ارزشمندترین بناهای میراثی فارس و شیراز گسترده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.