چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / وصیت‌نامه امام خمینی(ره) ملاک و معیار انقلابی‌ بودن در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

وصیت‌نامه امام خمینی(ره) ملاک و معیار انقلابی‌ بودن در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: وصیت‌نامه امام خمینی (ره) به‌عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی ملاک و معیار انقلابی‌ بودن در جامعه ما است.

امام خمینی

آیت‌الله «غلامعلی نعیم‌آبادی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: معیار و ملاک انقلابی بودن و انقلابی ماندن در این وصیت‌نامه با ارزش به‌خوبی مشخص‌شده و اگر بدون پیش‌داوری به وصیت‌نامه امام (ره) توجه و به آن عمل کنیم، مطمئن باشید از تمام حاشیه‌ها و یقه‌گیری‌ها دور خواهیم شد.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: دلهره‌های امام(ره) در این وصیت‌نامه به‌خوبی مشخص و قابل‌درک است و باید در شرایط امروز به‌دقت به این دلهره‌ها و نکته‌سنجی‌های امام توجه کنیم تا مبادا در گزند انحرافات بیفتیم.

نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌خوبی و به شایستگی راه امام خمینی(ره) را ادامه داده‌اند و اکنون امنیت و آرامش کشور را مدیون هدایت‌های هوشمندانه و مدبرانه رهبری معظم انقلاب هستیم.

وی با اشاره به این‌که باید در این ایام بازندگانی حضرت امام(ره) و نوع رفتار این بزرگوار در مقاطع مختلف آشنایی بیشتری پیدا کنیم، تصریح کرد: حضرت امام(ره) همواره در طول زندگی خود تأکید می‌کردند که اگر من اشتباهی کردم به من تذکر دهید، که این مسأله نشان‌دهنده انتقادپذیر بودن امام راحل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این‌که مسئولان باید از این نوع رفتار امام درس بگیرند، گفت: انتقاد بر پایه خیرخواهی اساس زندگی سالم است و جامعه‌ای که در آن انتقاد وجود نداشته باشد، جامعه‌ای مرده است.

وی با اشاره به این‌که امروز پیروی از خط رهبری امتداد خط امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: همه ما امروز وظیفه‌داریم که راه امام راحل را ادامه دهیم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران که ایشان مطرح کردند دفاع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: بی‌تردید پیروی از خط رهبری و منویات مقام معظم رهبری ادامه دادن راه امام راحل و مهیاکردن شرایط برای گسترش اندیشه‌های امام خمینی در دنیا است.

نعیم‌آبادی گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد از بهترین فرصت‌ها برای ترویج اندیشه‌های امام خمینی هم‌چنین اهداف جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

وی با کم‌نظیر خواندن وجه دینی، فقهی و عرفانی امام راحل، تأکید کرد: امام خمینی(ره) از یک نوع نگاه سیاسی خاص و منحصربه‌فرد برخوردار بوده‌اند که در علمای پیش از ایشان این نوع جامعیت سیاسی، عرفانی، دینی و فقهی کمتر یافت می‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس افزود: مدلی که امام خمینی با بهره‌گیری از اندیشه اسلامی و سیاسی خود ترسیم فرمودند امروز معادلات دنیا را تغییر داده است.

نعیم‌آبادی، نعمت ولایت‌فقیه را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و بر حفظ و پشتیبانی از این نعمت بزرگ تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان یادآور شد: طبق مدلی که امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از اسلام ترسیم کردند ولایت‌فقیه رکن اصلی نظام است و باید به توصیه امام راحل که فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به‌نظام آسیبی نرسد گوش فراداده و همواره در مسیر رهنمودهای ولی‌فقیه گام برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اندیشه‌های امام خمینی ولایت‌فقیه مهم‌ترین و عظیم‌ترین ستون و عقبه برای مردم و نظام اسلامی است که با پشتیبانی از آن انقلاب نیز زنده می‌ماند.

نعیم‌آبادی با اشاره به تأثیر جهانی انقلاب اسلامی و حرکتی که امام راحل آغاز کرد برجهان و منطقه عنوان کرد تشکیل حکومت اسلامی جمهوری اسلامی دستاورد مهم دیگر حرکت امام خمینی(ره) بود که در کنار آزادی و ولایت‌فقیه از دستاوردهای مهم نهضت امام خمینی(ره) است.

وی، تشکیل حکومت اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی را نتیجه سال‌ها مبارزه و حرکت اسلامی و رهبری امام خمینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز تأثیر جمهوری اسلامی و انقلاب و همچنین نهضت عظیم امام خمینی(ره) به‌وضوح در کشورهای منطقه و اسلامی قابل‌لمس است.

نعیم‌آبادی یادآور شد: محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور می‌تواند علاوه‌بر برون‌رفت مشکلات اقتصادی کنونی راه دشمن را برای هرگونه تهدید بسته و آینده درخشانی را برای کشور رقم بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در تشریح چگونگی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: افزایش کیفیت تولیدات داخلی رشد صنعت و کشاورزی هم‌چنین توسعه صادرات و بازرگانی در سایه اقتصاد مقاومتی به افزایش اشتغال‌زایی منجر می‌شود.

وی یادآور شد: کاهش واردات قطع وابستگی به بیگانگان افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی هم‌چنین از بین بردن تهدیدات دشمنان از جمله نتایج تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

نعیم‌آبادی اقتصاد مقاومتی را نمونه بارز پیروی از منویات مقام معظم رهبری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و بر ضرورت جهاد و عزم همگانی برای تحقق آن در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.