صفحه اصلی / استان ها / قم / تولی و تبری باید بر اساس قرآن تنظیم شود

امام جمعه قم:

تولی و تبری باید بر اساس قرآن تنظیم شود

آیت الله سعیدی با اشاره به آیه "أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم"بیان کرد: تولی و تبری باید بر اساس قرآن تنظیم شود؛ عربستان سعودی که به نظام اسلامی و خط مقاومت بدگویی کرده و برای صهیونیست‌ها دعا کرده است دقیقا خلاف مسیر قرآن گام بر می‌دارد.

امام جمعه قم

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمودند شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از این شب باید قلب را آماده کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه ما را به طلب کردن خداوند با قلوب پاک دعوت می کنند، ادامه داد: این تاکید به دلیل آن است که همه رفتار و فعالیت های ما متاثر از وضع درونی و روحی ما است؛ لذا برای این شب های سرنوشت ساز باید قلب ها را آسیب زدایی و آماده کرد.

امام جمعه قم شرط اول برای بهره مندی از شب قدر را حضور قلب دانست و اضافه کرد: در گام بعد باید دل را باید از هر موانعی که ما را از راه خدا غافل می‌کند دور کنیم؛ در قرآن در وصف پیامبر(ص) فرمود ” مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم”؛ پیامبر و همراهان ایشان علیه کفار شدید هستند و با مومنان مهربان؛ در خبرها بود که امروز عربستان سعودی دعا برای صهیونیست ها و اسرائیل کرده و از مردم فلسطین و نظام جمهوری اسلامی بدگویی کرده است؛ یعنی اشداء علی المومنین و رحماء بین صهیونیست ها شده است.

آیت الله سعیدی افزود: عربستان سعودی که به نظام اسلامی و خط مقاومت بدگویی کرده و برای صهیونیست‌ها دعا کرده است دقیقا خلاف این مسیر قرآن گام بر می‌دارد؛ این انحراف از آنجایی است که خط را از قرآن نگرفته اند؛ تولی و تبری باید بر اساس قرآن تنظیم شود؛ زمانی که قلب انسان مومن اینگونه شد آماده نزول برکات است.

وی اضافه کرد: اعتقاد قلبی مومن این است که به برکت حب اهل بیت به خدا نزدیک و از عذاب الهی دور می‌شود؛ همین مومنان نسبت به دشمنان اهل بیت مقاوم و مستحکم هستند؛ به همین دلیل در شب احیاء یکی از دستوراتی که وارد شده این است که صد مرتبه قاتلین امیرالمومنین را لعن کنید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قتله امیرمومنان نه یکنفر بلکه یک جریان بود، افزود: کسانی که مسیر رهبری و ولایت را منحرف کردند بسترساز کسانی مانند ابن ملجم شدند؛ بنابراین قاتلان امام یک جریان بودند.

امام جمعه قم با تصریح بر اینکه در این شب‌ها و مجالس احیا درس حب و بغض بر اساس قرآن کریم را فرا می گیریم، ادامه داد: شرط دیگر برای کسب بهترین ها در شب قدر این است که با قلب راضی نزد خدا برویم؛ در روایت آمده است که کسی که در قلبش جز رضایت خدا نباشد چون دعا کند من ضامن هستم که دعایش اجابت شود؛ برای رسیدن به این مقام توسل به امام رضا(ع) خیلی کمک می کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در شب قدر دعایمان مستجاب شود باید در قلب جز بر خدا توکل نداشته باشیم و جز به خدا به کسی امید نداشته باشیم؛ در برخی روایات بهترین عمل توکل برخدا ذکر شده است.

آیت الله سعیدی گفت: از دیگر ویژگی‌های قلب سالم، حسن ظن به خداوند است؛ امام باقر فرمود وقتی انسان خوش گمان به خدا باشد خداوند به همین ظن مومن دعایش را مستجاب می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.