صفحه اصلی / استان ها / فارس / باید ابعاد معنوی شخصیت حضرت امام(ره) تبیین شود
باید ابعاد معنوی شخصیت حضرت امام(ره) تبیین شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی فارس:

باید ابعاد معنوی شخصیت حضرت امام(ره) تبیین شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی استان فارس تاکید دارد که تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام(ره) خصوصا بعد معنوی ایشان یک ضرورت است که باید به آن پرداخت.

امام خمینی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام «حسین ملک‌مکان» شامگاه یکشنبه ۱۳ خرداد در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: امام راحل(ره) شخصیت عظیمی بود که نظیر او در دوران معاصر یا پیدا نمی‌شود یا بسیار کم است.

ملک‌مکان افزود: امام راحل ابعاد مختلفی داشت، هم فردی سیاسی بود به عنوان یک رهبر، هم اجتماعی، هم عارف، هم فقیه و بُعدی که اکنون بیشتر به آن می‌پردازیم بعد معنوی و نحوه ارتباط ایشان با خداوند بود که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

او با تصریح این‌که یکی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) ارتباط با خداوند از دوران نوجوانی و جوانی بود، گفت: حضرت امام(ره) قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با وجود اینکه رهبری جهان اسلام را بر عهده داشت و مسئولیت بزرگی بر عهده داشت و مشغله فکری ایشان زیاد بود اما هیچ گاه از عبادتشان کم نکردند و از ارتباط با خدا نکاستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام توانست عالمی را متحول کند و جهانی را تغییر  بدهد و انقلابی به پا کند بخاطر ارتباط تنگاتنگ او با خدا بود.

ملک مکان با بیان این‌که امام برای متحول کردن جهان ابتدا خودش را متحول کرد، گفت: امام از هر چه که باعث تعلق به دنیا می شد فاصله گرفت و از هر چه که او را از خدا دور می کرد فاصله گرفت .

او همچنین گفت: برخی این‌گونه تبلیغ می کنند که ایمان و اعتقاد به خداوند کفایت می‌کند اما قرآن به صراحت این ایده و تفکر را رد کرده است.

او با تصریح این‌که قطعاً صرف اعتقاد به خدا کافی نیست، گفت: در قرآن کریم اکثر آیاتی که اشاره به ایمان دارد، بلافاصله انجام عمل صالح را نیز مورد تأکید قرار داده است.

ملک‌مکان با بیان این‌که خداوند انسان را به اطاعت و اقامه‌ی نماز و گرفتن روزه و پرداخت زکات و انجام عمل صالح و ارتباط با خودش دعوت فرموده است، گفت: این به آن معنا نیست که خدا به انسان نیاز دارد؛ خداوند غنی است آنچه باعث می‌شود خداوند انسان را به سوی خود فرابخواند، نیاز انسان به خداوند است.

او با بیان این‌که خدای متعال نه از گناهان ما متضرر می شود و نه از طاعت و نماز و روزه ما متنوع می شود و همه اینها به نفع خود انسان است، انسان به‌علت فقر، ضعف، به دلیل جهل برای مبارزه با کبر و غرور، برای رسیدن به ارامش به ارتباط با خدا نیاز دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی استان فارس گفت: گمشده بشر امروز آرامش است و گرچه امکانات و وسایل مختلفی در اختیار دارد، اما انسان ارامش لازم را ندارد و غالبا انسان ها در استرس و افسرده هستند که راه علاج آن ارتباط با خدای متعال است.

این شخصیت روحانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) امیر مؤمنانی است که زاهد شب بود و مبارز و جهادگر روز٫

وی ادامه داد: امیر مؤمنانی که اگر بخواهیم جنبه‌های مختلفش را مورد بررسی قرار دهیم برای هر کدام باید کتاب‌ها نوشت؛ نسبت به عدالتش و توجهش به محرومین و نیازمندان که تازه وقتی آن حضرت ضربت خورد، ایتام متوجه شدند که چه کسی نیمه شب‌ها برای آن‌ها غذا می‌برده است و تازه متوجه شدند که امام و پدر معنوی خود را از دست می‌دهند .

ملک مکان افزود: حضرت علی(ع) یک کارگر روزها مانند یک کارگر عادی کار می‌کرد و عرق می‌ریخت و شب تا صبح عبادت خداوند می‌کرد و با حضرت حق ارتباط داشت اما دشمنان نتوانستند ولی خدا را تحمل کنند و همان‌طور که پیامبر(ص) پیش‌بینی کرده بود، به دست اشق‌الاشقیا ضربت خورد .

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی استان فارس ضربت خوردن حضرت علی(ع) در شب قدر را سعادتی برای آن حضرت برشمرد و با بیان این‌که با شهادت آن امام عدالت هم زیر خاک پنهان شد، افزود: آن حضرت ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خودش داشت که در خانه خدا متولد شد، در دامن پیامبر(ص) پرورش یافت و در خانه خدا و هنگام نماز هم ضربت خورد چرا که نتوانستند عدالت علی(ع) را ببینند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.