پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قم / امام خود را خادم ملت و همراه پابرهنگان می‌دانست
امام خود را خادم ملت و همراه پابرهنگان می‌دانست

فرماندار قم:

امام خود را خادم ملت و همراه پابرهنگان می‌دانست

فرماندار قم گفت: امام خمینی(ره) تجسم تقوای الهی و قاطعیت و شجاعت و همراهی با توده مردم و مستضعفان بود.

امام خمینی (ره)

رضا سیار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد عنوان کرد: عوامل مهمی منشاء رسیدن انقلاب امام خمینی(ره) به ۴۰ سالگی است که باید از آن صیانت کرد.

مهم‌ترین رکن پایداری انقلاب رهبری است

فرماندار قم افزود: مهم‌ترین رکن پایداری انقلاب رهبری است؛ چه در زمان حیات بنیانگذار انقلاب اسلامی و یا پس از ایشان مساله رهبری جایگاه ویژه ای در حفظ نظام دارد؛ وقتی مقام معظم رهبری در راه امام قدم گذاشتند و خط و مشی امام را پیمودند، تداوم انقلاب تضمین شد.

سیار با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دارای ویژگی های برجسته‌ای بود که از امام (ره) یک شخصیت منحصر به فرد و خاص ساخته بود، بیان کرد: در کنار رهبری، ولایت مداری و اطاعت از رهبری تکمیل کننده است و هیچ عاملی به اندازه این عامل منشا اثر نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده در زمان انقلاب جوان بودم و امام را درک کردم و از ایشان به عنوان یک مبارز انقلابی شناخت داشته‌ام؛ امام خمینی(ره) تجسم تقوای الهی و قاطعیت و شجاعت و همراهی با توده مردم و مستضعفان بود.

امام خود را خادم ملت و همراه پابرهنگان می دانست

وی اظهار کرد: ایشان مردی بزرگ و قاطع و همه جانبه نگر و خدایی و مردمی بود که خود را خادم ملت و مردم می دانست؛ امام (ره) می گفت به من رهبر نگویید بلکه خدمت گذار شما هستم این ها همگی از رموز موفقیت آیت الله خمینی (ره) در رسیدن به اهدافش بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان با مستضعفان و پابرهنگان همراه بود و با اشرافی گری مقابله می کرد و توده مردم نیز ایشان را به عنوان سرمایه انقلاب قبول داشتند.

فرماندار قم بیان کرد: امام خمینی(ره) با همه وجود از منافع مردم حمایت می کردند و روحیه استکبار ستیزی و به تنهایی در برابر استکبار ایستادن را به خوبی اثبات کردند.

وی گفت: امام خمینی(ره) جمله امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند را اعلام و آن را به جهان ثابت کرد؛ همین عوامل بود که در دل مردم جا گرفت و همه راه و خط‍مشی و منش او را در پیش گرفتند و از ایشان تبعیت کردند.

فراموش نکنیم که پابرهنگان ذخایر انقلاب هستند

سیار در خصوص بزرگترین رسالت یاران و نزدیکان امام در شرایط فعلی اظهار کرد: امام یاران بیشماری را قبل و در حین انقلاب داشتند که تلاش و همراهی آن‌ها موجب پیروزی و تداوم انقلاب شد؛ این یاران و نزدیکان و اطرافیان امام(ره) امروز رسالت مهم تری را بر عهده دارند وقتی امام (ره) با روحیه اشرافی گری مخالف بودند باید خط مشی او را ادامه داد و یاور پابرهنگان بود.

فرماندار قم گفت: باید از عمق جان اعتماد مردم را جلب کرد و بدانیم که پابرهنگان ذخایر انقلاب هستند و در جهت رفع مشکلات مردم و مستضعفان باید تلاش کرد و به شیوه امام(ره)  قدم برداشت.

حفظ خط امام همان حفظ ارزشهاست

وی بیان کرد: خانواده های زیادی عزیزان خود را برای حفظ انقلاب از دست دادند؛ حفظ خط امام همان حفظ ارزشهاست، گرایش به طبقه اشرافیت خیانت به شهدا و آزمانهای شهیدان و ایثارگران است.

سیار تاکید کرد: حفظ حرمت بیت امام(ره) بر عهده همه به ویژه نزدیکان ایشان است، تا با پیروی از راه و منش امام یاد و خاطره او را حفظ کنند و از آرمان‌هایش صیانت نمایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.