صفحه اصلی / استان ها / زنجان / سهم ۸۴ درصدی کشورهای در حال توسعه از افراد سیگاری‌
سهم ۸۴ درصدی کشورهای در حال توسعه از افراد سیگاری‌

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان عنوان کرد

سهم ۸۴ درصدی کشورهای در حال توسعه از افراد سیگاری‌

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان اظهار کرد: 84 درصد افراد سیگاری در کشورهای در حال توسعه ساکن هستند .

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جمال ناصحی‌فرد با اشاره به اینکه هفته مبارزه با دخانیات از ۵ تا ۱۱ خردادماه با شعار «قلیان سمی برای سلامت خانواده» بود، گفت: روز جهانی بدون دخانیات ۳۱ می هر سال است که با توجه به برخی از مناسبت‌ها یک هفته در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اپیدمی مصرف دخانیات، ادامه داد: بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان مصرف‌کننده دخانیات هستند و طبق آمار ۸۴ درصد افراد سیگاری در کشورهای در حال توسعه هستند .

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که کشورهایی نظیر آمریکا که بیشترین میزان تولید دخانیات را دارند، مصرف کننده کمتر هستند، این در حالی است که خاورمیانه بیشترین مصرف‌کننده دخانیات محسوب می‌شود .

این مسئول خاطرنشان کرد: تا سال ۸۵ رقم مصرف دخانیات ثابت بوده است و در طی سال‌های ۸۵ تا ۹۰،  این آمار ۴۰ درصد افزایش یافته است و طی این سال‌ها با توجه به کارهای فرهنگی که در جهت فرهنگ‌سازی عدم مصرف سیگار صورت گرفته، گروه هدف آقایان بوده است که در حال حاضر این گروه به گروه زنان و کودکان تغییر یافته است؛ چرا که تاجران تولید دخانیات نوع نگاه‌شان به این گروه تغییر یافته است و به دنبال سرمایه‌گذاری روی این گروه هستند .

وی افزود: در گذشته اعتقاد بر این بود که هر وعده مصرف قلیان، برابر با ۶۰ تا ۷۰ نخ سیگار مضرات دارد ولی امروز تحقیقات نشان داده است که این میزان برابر با ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار است. همچنین یک ساعت در معرض دود سیگار قرار گرفتن دیگران برابر با ۶ تا ۷ نخ سیگار مضرات دارد. همچنین مصرف دخانیات و سیگار ابتلا به سرطان ریه و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.