صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / هنر، زبان ادای احترام به مدافعان حرم شد
هنر، زبان ادای احترام به مدافعان حرم شد

در مسابقه بین المللی «پایان یک داعش»؛

هنر، زبان ادای احترام به مدافعان حرم شد

دبیر مسابقه بین المللی «پایان یک داعش» از استقبال هنرمندان آمریکای جنوبی و شرق دور در این رویداد خبر داد و گفت: زبان هنر بهانه و فرصتی برای ادای احترام به شهدای مدافعان حرم و به تصویر کشیدن واقعیت خشونت داعش و حامیانشان است.

به گزارش کسب و کار نیوز مسعود شجاعی طباطبایی در مراسم اختتامیه مسابقه بین المللی «پایان یک داعش» گفت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در مهرماه سال گذشته خبر از نابودی داعش طی ۳ ماه داد و پس از محقق شدن این وعده در کمتر از ۲ ماه ایده اجرای این نمایشگاه شکل گرفت و تصمیم گرفتیم با استفاده از زبان هنر هم ادای احترام به شهدا و خانواده هایشان باشد و هم بخشی از واقعیت ها را در قالب تصویر به نمایش بگذاریم.
مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری افزود: موضوع این نمایشگاه پایان یک داعش بود ولی بنا بر ضرورت در بخش کارتون بخش «حلب و موصل آزاد شد» را اضافه کردیم و همچنین در بخش کاریکاتور یک چهره؛دونالد ترامپ٬ محمد بن سلمان، نتانیاهو به دلیل حمایت از داعش و آنگ سان سوچی به دلیل سکوت در برابر نسل کشی میانمار در آن بخش افزوده شد.
نمایشگاه آثار برتر مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش»، در گالری‌‌های خانه عکاسان و ابولفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
طباطبایی افزود: تعداد ۲۱۲۰ اثر از ۸۷۰ شرکت کننده از ۶۴ کشور جهان به دبیرخانه مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» ارسال شد.
شجاعی طباطبایی دبیر برگزاری مسابقه کارتون، کاریکاتور در این مراسم با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در برچیدن طومار داعش گفت: این نمایشگاه تلاش دارد بخشی از مظلومیت خانواده های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون را با نشان دادن چهره بی نقاب داعش نشان دهد.
در ادامه برگزیدگان مسابقه بین المللی پایان یک داعش معرفی شدند.
در بخش کارتون، انجل بولیگان از مکزیک، محمداکبری و پژمان علیپور به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند. همچنین هنرمندانی از ایران و اندونزی لوح تقدیر بخش کارتون را دریافت کردند.
در بخش کاریکاتور، امیرمهدی هانی انصاری( ایران) ، شانکاپامارتی از هند و سعید شمس از ایران به عنوان نفرات اول تا سوم منتخب شدند و هنرمندانی از پرتغال، ایران واسپانیا لوح تقدیر این بخش را دریافت کردند. در بخش پوستر نیز چایکاولادیمیر از روسیه، هابیل لکس دروبینسکی از لهستان، حمیدنصر از ایران، لی شی از چین و لوک دسچیماکر از بلژیک لوح تقدیر مسابقه را دریافت کردند.
طی این مسابقه، ۲۱۲۰ اثر از ۶۴ کشور در این مسابقه حضور پیدا کردند و آثارشان به داوری چهره های داخلی و بین المللی رسید.
مسابقه پایان یک داعش با مشارکت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی روایت فتح برگزار شد.
این مسابقه به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی روایت فتح برگزار شد.
فراهنگ ** ۹۰۳۱ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.