صفحه اصلی / استان ها / قم / لزوم تشکیل اتحادیه کتابخانه‌های جهان اسلام

لزوم تشکیل اتحادیه کتابخانه‌های جهان اسلام

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تشکیل اتحادیه کتابخانه‌های جهان اسلام با محوریت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ضروری است و می‌تواند فعالیت‌های مطلوبی را در عرصه نشر معارف ناب اسلامی در جهان رقم بزند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم در سالن محراب حرم مطهر همکاری با کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال همکاری بیشتری با کتابخانه آستان مقدس است.

وی افزود: تشکیل اتحادیه کتابخانه‌های جهان اسلام با محوریت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ضروری است و می‌تواند فعالیت‌های مطلوبی را در عرصه نشر معارف ناب اسلامی در جهان رقم بزند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ظرفیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عرصه بین‌الملل و پذیرایی زائران و توریست‌های خارجی اشاره و تصریح کرد: اگر بتوانیم با بخش بین‌الملل حرم مطهر (س) ارتباط و همکاری داشته باشیم می‌توانیم از ظرفیت آستان مقدس در این عرصه استفاده کنیم؛ افراد زیادی از سراسر دنیا مهمان مجمع تقریب می‌شوند که می‌توانیم با همکاری آستان مقدس، آن‌ها را با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا سازیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: این مجموعه فعالیت‌های مطلوبی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و دینی انجام داده است و به دنبال تدوین و انتشار کتابی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه جهانی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز گفت: هدف از فعالیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی باید برطرف کردن موانع رسیدن افراد به حقیقت باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی، در دیدار معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب، شب قدر را قلب ماه رمضان دانست و اظهار کرد: ما برای بهره‌مندی حداکثری از شب‌های قدر، باید از روزهای قبل خود را برای این شب باعزت آماده کنیم تا دعاهای خوب و مناسبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی به تقارن ارتحال امام خمینی(ره) و شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: این تقارن باید برای بهره‌برداری، تنوع و تذکر برای همگان مدنظر باشد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اهداف مجموعه تقریب و مذاهب را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ازجمله اهدافی که مجمع تقریب مذاهب دنبال می‌کند، روشن شدن حق و ناحق و مبانی دینی است.

وی به داستان حضرت ابراهیم(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: نگاه ما باید همانند نگاه حضرت ابراهیم(ع) باشد چراکه وقتی حضرت با افراد جویای حق اما منحرف روبه‌رو شد، ستایش خود را از ستاره آغاز کرد و با این کار به آن‌ها نشان داد که ستارگان ارزش پرستش را ندارند و به این وسیله آن‌ها را به حقیقت دعوت کرد، هدف از تقریب مذاهب نیز چنین باشد و موانع رسیدن افراد به‌حق را برطرف سازد.

آیت‌الله سعیدی فعالیت در راستای کسب رضای الهی را یکی از وظایف مجمع تقریب مذاهب اسلامی دانست و عنوان کرد: وظیفه دیگر تقریب مذهب این است که آنچه موردپذیرش خداوند است را مشخص کند و مردم را نسبت به بدعت‌ها و سنت‌های دور از اسلام آگاه سازد.

وی با بیان اینکه نباید هدف اصلی مجموعه تقریب مذاهب تحت‌الشعاع مباحث کم‌اهمیت و حاشیه‌ای قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گاهی انسان در مسیر اصلی خود، گرفتار مباحث کم‌ارزش و حاشیه‌ای می‌شود که هدف اصلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ برای این‌که بتوانیم در مسیر خود موفق عمل کنیم، باید از ورود و گرفتار شدن به چنین مباحثی اجتناب کرد.

امام‌جمعه قم به آسیب‌های مجموعه تقریب و مذاهب نیز اشاره و تأکید کرد: نباید در مجموعه وادادگی ایجاد شود و هدف اصلی گم شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.