صفحه اصلی / استان ها / فارس / دامنه‌ی ساخت و ساز به سقف بازار وکیل هم رسید
دامنه‌ی ساخت و ساز به سقف بازار وکیل هم رسید

دامنه‌ی ساخت و ساز به سقف بازار وکیل هم رسید

‌دامنه‌ی ساخت و ساز غیرمجاز به سقف بازار وکیل شمالی هم کشیده شد بی آنکه حساسیتی از سوی نهادهای متولی دیده شود.

بازار وکیل

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، طی سال‌های گذشته و در راستای بهبود وضعیت گذر زندباریک، جنب درب شمالی بازار وکیل، برخی از واحدهای تجاری به رستوران، اغذیه‌فروشی و کافی‌شاپ تغییر کاربری داده شد و یکی از واحدهای ایجاد شده در این مسیر، رستورانی‌ با عنوان “عتیق” بود، اما یکسال و نیم قبل این رستوران به دلیل تخلفاتی تعطیل شد.

بعد از این بهره‌برداران از رستوران تحت عنوان انجام تعمیراتی در آشپزخانه و رفع نقائصی که منجر به تعطیلی آن شده بود، ساخت و سازی را روی پشت بام بازار وکیل در قسمت ضرابخانه، شروع کردند که در ابتدای کار توسط شهرداری متوقف و حتی تخریب شد.

طی روزهای اخیر باردیگر روند ساخت و ساز توسط مالکان و بهره‌برداران رستوران یاد شده در محدوده‌ی پشت بام بازار وکیل (ضرابخانه) آغاز شده است؛ تخلیه‌ی مصالح ساختمانی و تیرآهن و انجام اقدامات عمرانی روی محوطه‌ی پشت‌بام بازار، زمینه‌ساز تخریب و آسیب‌های جدی خواهد شد.

این موضوع که نگرانی‌های گسترده‌ی دوستداران میراث فرهنگی و شهروندان را فراهم کرده، به ظاهر و با استناد به مجوزی است که میراث فرهنگی برای مرمت گچکاری‌های داخلی رستوران داده بود.

به حتم تداوم ساخت و ساز در محدوده‌ای کاملا میراثی، با هدف انتفاع شخصی، آسیبی جدی به بافت تاریخی و میراث گرانبهایی همچون بازار وکیل شیراز وارد خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.