صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جدال عشق میان دو عاشق که قربانی سیاست شده‌اند
جدال عشق میان دو عاشق که قربانی سیاست شده‌اند

روایت علی مست‌علی از نمایش "نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد"

جدال عشق میان دو عاشق که قربانی سیاست شده‌اند

علی مست‌علی سعی کرده است در نمایش "نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد" به زندگی خصوصی دکتر نون بپردازد تا وجه زندگی سیاسی او.

علی مست‌علی سعی کرده است در نمایش “نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد” به زندگی خصوصی دکتر نون بپردازد تا وجه زندگی سیاسی او.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنرآنلاین ، نمایش “نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد” با نگاهی آزاد به رمان “دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد” اثر شهرام رحیمیان، نوشته و کار علی مست‌علی از ۲۷ خردادماه ساعت ۲۱ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود و بازیگران آن الهام اخوان، کیانوش جواد اسلامی، نجمه کاظم‌زاده، حامد کشمیری، کیارش لبانی و محمدعلی نجیمی هستند. همچنین در این اثر نمایشی حضور زنده‌یاد جمیله شیخی به صورت عکس، سایه و صدا است.

علی مست‌علی در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: هنگامی که رمان “دکتر نون” را خواندم خیلی تحت تاثیر آن قرار گرفتم و تصمیم گرفتم آن‌را برگردان نمایشی کنم. بعد از مذاکرات با صاحب امتیاز اثر و کسب اجازه، نگارش این نمایشنامه را آذرماه سال گذشته آغاز کردم و نوبت اجرای سالن انتظامی را به این کار اختصاص دادم.

کارگردان “خانه متروک” درباره نگاهش به این رمان خاطرنشان کرد: نگاهم به این رمان در برگردان نمایشی‌اش آزاد بوده و سعی کردم به زندگی خصوصی دکتر نون بپردازم تا وجه زندگی سیاسی او. همچنین همانطور که در کارهای گذشته‌ام عنوان کردم به تاریخ ایران اهمیت می‌دهم، در این نمایش نیز این سعی را کردم که لایه‌های تاریخ معاصر و آنچه که برای ما اهمیت دارد، پنهان نماند. اما داستان نمایش، داستان تاریخی نیست! بلکه جدال عشق است میان دو عاشق که حالا هر دو قربانی سیاست شده‌اند.

نویسنده نمایشنامه “دختر شینا” عنوان کرد: این دومین اثری است که از رمان اقتباس می‌کنم. پیش از این نمایشنامه “دخترشینا” را در تماشاخانه سرو اجرا کردم که آن نیز اقتباسی آزاد بود از رمان “دختر شینا” که حالا رمانی است محبوب میان مردم.

در خلاصه داستان نمایش جدید علی‌مست علی آمده: دکتر نون بعد از کودتای ۲۸ مرداد دیگر زنش را دوست ندارد…

مدیرتولید: سجاد سلمانپور، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهرنوش بیگ‌زاده، طراح صوت و موسیقی: آنکیدو دارش، طراح صحنه و آکسسوار: سحر آشتیانی، طراح لباس: علی مست علی، طراح گریم: سمیه فراهانی، عکاس: ساناز قراملکی، گرافیست: کیمیا بیدار، تهیه کننده: حامد کشمیری می باشند.

در خلاصه داستان نمایش “نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد” آمده است: نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه کننده: حامد کشمیری، با صدای: ایوب آقاخانی، ستاره پسیانی و هوتن شکیبا، مدیرتولید: سجاد سلمانپور، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهرنوش بیگ زاده، طراح صوت و موسیقی: آنکیدو دارش، طراح صحنه، لباس و آکسسوار: سحر آشتیانی، طراح گریم: سمیه فراهانی، عکاس: ساناز قراملکی و گرافیست: کیمیا بیدار.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

با کمپین «درس بسه، تابستون با فیلیمومدرسه» تعطیلات تابستانی را جذابتر کنید

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با پایان سال تحصیلی برنامه‌های ویژه غیر درسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.