صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تفاهم سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر
تفاهم سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر

تفاهم سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر

نشست مشترک مدیر عامل سازمان انتقال خون و رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

هلال احمر

به گزارش کسب و کار نیوز، در نشست مشترک مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران‌، موضوع همکاری‌های دو سازمان، ترویج و اشاعه فرهنگ نوع دوستی، نیکو کاری و خدمات بشردوستانه و اهدای خون سالم در قالب مهم‌ترین ویژگی یک شهروند مسئول در یک جامعه پویا و ارزشمند و بهره‌مندی از ظرفیت‌های همکاری هر دو ارگان، مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت. 

در این نشست دکتر علی اکبر پورفتح الله – مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، اهداکنندگان مستمر خون را بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی سازمان دانست و اظهار داشت: این سرمایه‌های اجتماعی کشور با اهدای خون و اهدای بخشی از وجودشان به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن، زندگی می‌بخشند. این عزیزان پر ارزش‌ترین ذخایر سازمان انتقال خون هستند.

وی پیرامون نقش هلال احمر در این زمینه گفت: همکاری با جمعیت هلال احمر که سابقه دیرینه در مدیریت داوطلبان دارد، می‌تواند بیش از پیش در حفظ این سرمایه‌های سلامت جامعه هم افزایی ایجاد کند.

دکتر علی اصغر پیوندی – رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست بیان کرد: فصل مشترک مأموریت و رسالت هر دو ارگان در ارائه خدمات بشر دوستانه و نیکوکاری است و هر دو سازمان پیوسته آماده هرگونه همکاری و همراهی در خدمت رسانی به هموطنان شریف کشورمان و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات و رسالت خود در عرصه ملی و بین‌الملل هستند.

همچنین در این نشست مقرر شد پس از ماه مبارک رمضان مفاد تفاهم نامه‌ای آماده و به امضای بالاترین مقام هر دو دستگاه برسد. این تفاهم‌نامه، سند همکاری بین دو ارگان خواهد بود که در سه محور شامل جوانان و اهداکنندگان مستمر خون، داوطلبان اجتماعی و پیشگیری و مدیریت بحران‌ها و همکاری‌های بین‌الملل تنظیم خواهد شد.

بنابر اعلام وبدا، در این جلسه  تأکید شد که به منظور ضمانت حسن اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، حوزه‌های مرتبط در هر دو دستگاه به طور مشترک برنامه راهبردی و عملیاتی خود را تدوین  و در روز ۹ مرداد سال جاری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران و روز ملی اهدای خون، در یک مراسم مشترک و رسمی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، برنامه‌های عملیاتی پیش بینی شده رسما آغاز شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.