سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / همدان / تعیین محدوده غارعلیصدر
تعیین محدوده غارعلیصدر

تعیین محدوده غارعلیصدر

معاون محیط زیست طبیعی اداره حفاظت محیط زیست استان همدان از تعیین محدوده غارعلیصدر خبر داد و اعلام کرد: در راستای حفاظت و بهره‌برداری از غارعلیصدر با لحاظ ملاحظات قانونی باید محدوده و عرصه و حریم نهایی مشخص شود.

بازدید گردشگران نوروزی از غار علیصدر همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی صفی‌خانی در کارگروه غارشناسی استان همدان در تشریح این خبر گفت: حدود ۱۰۸ هکتار به صورت تقریبی به عنوان محدوده غارعلیصدر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شده است که هنوز محدوده اصلی تلقی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در راستای حفاظت و بهره‌برداری از غارعلیصدر با لحاظ ملاحظات قانونی باید محدوده و عرصه و حریم نهایی مشخص شده و در کارگروه غارشناسی استان مطرح و تصمیم‌گیری شود.

صفی‌خانی بیان کرد: مشاوری به این منظور مشخص شده که مطالعاتی در زمینه عرصه و حریم غارعلیصدر انجام داده است و در جلسه آینده کارگروه غارشناسی از نتایج مطالعات خود دفاع خواهد کرد.

وی تأکید کرد: موارد اشکالات قانونی موجود در زمینه عرصه و حریم غارعلیصدر به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است و اجرای قوانین و مقررات باید در راستای حفاظت از غار و جلوگیری از آسیب به حرفه‌های زیرزمینی صورت گیرد.

گفتنی است؛ در یازدهمین جلسه کارگروه غارشناسی استان، نقشه محدوده عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی طبیعی غارعلیصدر بررسی شد و نقشه پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در زمینه عرصه و حریم غار مورد بررسی قرار گرفت و ضوابط حاکم بر این عرصه و حریم با جزئیات مطرح شد.

استان همدان دارای ۲۵ غار در شهرستان‌های همدان، فامنین، کبودراهنگ، نهاوند و ملایر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.