صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کنترل نیروهای خلیفه حفتر بر ورودی‌های شهر درنه/ درخواست لیبی برای گسترش همکاری با آمریکا
کنترل نیروهای خلیفه حفتر بر ورودی‌های شهر درنه/ درخواست لیبی برای گسترش همکاری با آمریکا

کنترل نیروهای خلیفه حفتر بر ورودی‌های شهر درنه/ درخواست لیبی برای گسترش همکاری با آمریکا

"ارتش ملی لیبی" از کنترل بر ورودی‌های شهر درنه از ناحیه غرب خبر داد. همچنین دولت توافق ملی لیبی در دیدار با دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در این کشور خواهان گسترش همکاری با واشنگتن شد.

لیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم السابع، عبدالکریم صبرا، سخنگوی “ارتش ملی لیبی” که از ژنرال خلیفه حفتر دستور می‌گیرد، اعلام کرد، که نیروهایشان توانسته‌اند بر منطقه صنعتی درنه و تپه‌های استراتژیک اطراف آن کنترل یابند.

درنه تحت کنترل نیروهای موسوم به “مجلس شورای انقلابیون درنه” که بیشتر جریان‌های اسلامگرا هستند، قرار دارد. این شهر در سال ۲۰۱۴ به کنترل داعش درآمد و شورای مذکور سال ۲۰۱۵ این گروه تروریستی را بیرون راندند.

وی افزود، در درگیری‌های میان ارتش و “شورشیان” بیش از ۱۰۰ تن از آنها کشته و ۱۰۰ تن دیگر خود را تسلیم کردند.

فرماندهی نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” از چند ماه پیش شهر ساحلی درنه را با ۱۵۰ هزار سکنه محاصره کرده که پایگاهی سنتی برای جریان‌های تندرو در شرق لیبی به شمار می‌رود.

همچنین دولت توافق ملی لیبی طی دیداری در طرابلس با استفانی ویلیامز، کاردار آمریکا در لیبی و ژنرال توماس والدهاوسر، فرمانده ارشد ارتش آمریکا در آفریقا، خواهان همکاری بیشتر با ایالات متحده شد.

دولت لیبی از حمایت ارتش آمریکا در آفریقا از گارد ریاست جمهوری، گارد ساحلی و وزارت کشور لیبی قدردانی کرده و خواستار گسترش زمینه‌های همکاری در عرصه اقتصاد و توسعه شد.

سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای تصریح کرد، ایالات متحده برای بهبود امنیت فرودگاه‌ها، مرزها و حفظ دولت، اداره زندان‌ها و بالا بردن پتانسیل لیبی برای از بین بردن مین‌ها، کمک‌های خود را به این کشور افزایش داده است.

طبق اعلام ویلیامز، واشنگتن برای حمایت از لیبی پس از براندازی رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور  ۶۳۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

وی پیرامون اوضاع سیاسی لیبی گفت، برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان در این کشور حمایت مجدد واشنگتن از فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی است.

ژنرال توماس والدهاوسر نیز در این دیدار بر ادامه مبارزه با “تروریست‌ها” در لیبی با هماهنگی دولت توافق ملی تاکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.