صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / طراحی سامانه مدیریت اسناد توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
طراحی سامانه مدیریت اسناد توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

طراحی سامانه مدیریت اسناد توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی اقدام به طراحی و توسعه سامانه مدیریت اسناد کرده است.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی اقدام به طراحی و توسعه سامانه مدیریت اسناد کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهره‌گیری از روش‌های مدیریت دانش سازمانی از مهم‌ترین عوامل رشد پایدار سازمان‌ها است، ازاین‌رو در تمام دنیا ابزارهای مدیریت دانش، اسناد و محتوا توسعه پیدا کرده‌اند.

ایجاد درکی صحیح از دانش سازمان در حوزه مدیریت محتوای سازمانی از اهداف سامانه مدیریت اسناد است که با تحلیل محتوای اطلاعات از طریق سیستم جستجوگر و دیگر ماژول‌های موجود در آن می‌توان درک بهتری از این جریان دانش و به دنبال آن درک درست‌تری از سازمان خود به دست آورد.

مهندس آب نیکی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه اسناد به‌عنوان ورودی، بستر و نتیجه فرآیندها اهمیت بالایی در سازمان‌ها دارند، گفت: سامانه مدیریت اسناد و محتوای طراحی شده توسط ما به‌روزترین روش‌های طبقه‌بندی و دسترسی به دانش سازمانی را باهدف ایجاد بهترین ساختار برای کارکنان سازمان‌ها در خود جای داده است.

آب نیکی در رابطه با نحوه عملکرد این سامانه، عنوان کرد: گستره عملیاتی این سامانه همه اسناد کاغذی و الکترونیک سازمان، از صفحات وب، گزارش‌ها، نامه‌ها تا کاتالوگ‌ها و مجله‌ها است. علاوه‌بر این، امکان جستجوی پیشرفته با استفاده از جستجوگر هوشمند ویرا امکانات جامعی باهدف دسترسی، جستجو و طبقه‌بندی اطلاعات را نیز فراهم کرده است.

وی با بیان این که با کمک تسهیلات حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به این مهم شده‌ایم، ادامه داد: این سامانه نیازمندی‌های مشتریان ازجمله سازمان‌های اداری-اجرایی و سازمان‌های علمی-پژوهشی را نیز پوشش می‌دهد. ضمن اینکه سامانه هوشمند مدیریت اسناد و محتوا، ابزار کامل و جامعی است که می‌تواند محدودیت عدم‌دسترسی به یک سند یا دانش سازمانی را رفع کرده و با طبقه‌بندی مناسب اسناد و محتوا به شکل فایل و یا ایجاد فرم‌های اطلاعاتی مناسب این مشکل را در سازمان برطرف کند.

وی در ادامه در رابطه با ویژگی‌های این سامانه تصریح کرد: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که امکان بازیابی تمام سرویس‌های خود را در صورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان دارد. همچنین تمام داده‌های انتقال داده‌شده به سامانه حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت بعد از انتقال کامل داده در سامانه اندیس‌گذاری شده و قابل‌دسترسی و گزارش‌گیری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، وی با اشاره به اینکه این محصول پس از تولید، امکان ارائه و فروش به‌صورت مستقل را دارد، گفت: تنها محدودیت موجود برای توسعه بازار و فروش این محصول، توسعه زیرساخت‌های پشتیبانی و نیروی انسانی موردنیاز برای پشتیبانی طرح است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.