به گزارش کسب و کار نیوز، محمد بیرانوندی در خصوص آغاز آزمایشی رتبهبندی مدارس غیردولتی اظهار کرد: ساز و کارهای رتبهبندی مدارس غیردولتی به طور صحیح و درست تنظیم نشده است.
وی افزود: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مدارس غیردولتی نمیتوانند خود را با این طرح وفق بدهند و از این طرح جا میمانند و حتی این مدارس باید بپذیرند که تنبل پرور باشند.
بیرانوندی با اعلام عدم موافقت با این نوع تقسیمبندیهای آموزش و پرورش ادامه داد: دلیل این امر را نبود ساز و کارهای درست و همچنین عدم توجه به مدارسی که ممکن است از این رتبهبندی جا بمانند، میدانم؛ بنابراین باید برای مدارس غیردولتی تدبیری دیگر اندیشید.
نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور مثال مدارس را به رتبه یک و رتبه دو تقسیمبندی میکنند و خانوادهای تمایل دارد از هر ترفندی استفاده کند تا فرزندش در مدرسه رتبه یک درس بخواند؛ بنابراین بهناچار تعدادی در رتبه دو میمانند و باعث تنبلشدن و پایین آمدن سطح کیفی مدارس رتبه دو میشود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید برای مدارس غیر دولتی و بهای شهریه دریافتی آنها، طرحی که قابلیت اجرا بر روی تمام مدارس غیردولتی داشته باشد را ارائه کند و طرح رتبهبندی که بهطور آزمایشی در تهران در حال انجام است، نمیتواند طرح موفقی شود.
انتهای پیام