صفحه اصلی / استان ها / زنجان / اشتغال ۸۵٫۹ درصدی شاغلان استان زنجان در بخش خصوصی
اشتغال ۸۵٫۹ درصدی شاغلان استان زنجان در بخش خصوصی

سال گذشته محقق شد؛

اشتغال ۸۵٫۹ درصدی شاغلان استان زنجان در بخش خصوصی

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سال گذشته 85.9 درصد شاغلان استان در بخش خصوصی فعالیت داشتند.

بخش خصوصی

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گزیده نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان زنجان در سال گذشته، اظهار کرد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار، نرخ بیکاری استان زنجان در سال گذشته معادل ۱۰٫۴ درصد بوده که نرخ بیکاری مناطق شهری استان ۱۲٫۸  درصد و مناطق روستایی ۶٫۴ درصد بوده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن نرخ بیکاری استان نسبت به کشور، شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن استان و امکان فعالیت کشاورزی و دامداری مردان و زنان روستایی در این امر مهم است به طوری که نرخ بیکاری مردان و زنان استان به ترتیب ۹٫۸ و ۱۲٫۹ درصد نسبت به نرخ بیکاری مردان و زنان کشور پایین‌تر است . 

وی افزود: نتایج نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله نشان می‌دهد که ۲۳٫۳ درصد از جمعیت فعال ۲۴-۱۵ ساله استان بیکار بوده‌اند. در کشور نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله برابر ۲۹٫۲ درصد جمعیت فعال ۲۴-۱۵ ساله بوده به عبارت دیگر در فصل زمستان گذشته، از جوانان فعال واقع در سن ۲۴-۱۵ ساله استان زنجان و کشور به ترتیب از هر۴ و ۳  نفر جوان فعال، یک نفر بیکار بوده است .

امینی خاطرنشان کرد: سهم شاغلان در بخش‌های عمده اقتصادی استان در فصل زمستان سال گذشته به ترتیب در بخش کشاورزی ۲۷٫۷ درصد، بخش صنعت ۳۴٫۸ درصد و بخش خدمات ۳۷٫۵ درصد بوده است. این شاخص در کشور به ترتیب در بخش کشاورزی ۱۵٫۳ درصد، بخش صنعت ۳۲٫۶ درصد و بخش خدمات ۵۲٫۱  درصد بوده است .بر همین اساس سهم شاغلان در بخش‌های عمده اقتصادی استان در بخش‌های کشاورزی و صنعت از کشور بالاتر و در بخش خدمات کمتر است.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: براساس نتایج فصل زمستان سال گذشته، معادل ۸۵٫۹  درصد از شاغلان استان در بخش خصوصی و ۱۴٫۱ درصد در بخش عمومی شاغل بوده‌اند و این در حالی است که این شاخص در کشور به ترتیب ۸۳٫۶  و ۱۶٫۴ درصد بوده است که نشان می‌دهد سهم شاغلان استان در بخش خصوصی ۲٫۳ درصد از سهم شاغلان این بخش درکشور بالاتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.