صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / استعفای منتجب نیا از اعتمادملی/تکذیب بازداشت یک دانشجو در تجمعات کامیون‌داران/هشدار۱+۴به آمریکا
استعفای منتجب نیا از اعتمادملی/تکذیب بازداشت یک دانشجو در تجمعات کامیون‌داران/هشدار۱+۴به آمریکا

در گزیده اخبار سیاسی ۱۰و۱۱ خرداد بخوانید؛

استعفای منتجب نیا از اعتمادملی/تکذیب بازداشت یک دانشجو در تجمعات کامیون‌داران/هشدار۱+۴به آمریکا

دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی با رهبری، استعفای منتجب‌نیا از قائم‌مقامی حزب اعتماد ملی، تعیین تکلیف مطالبات شرکت های ایرانی از اقلیم کردستان عراق، از سرگیری پروازهای تهران- سلیمانیه، آزادی ۱۷ ملوان ایرانی در سومالی، تکذیب گزارش آزادی‌های مذهبی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران، هشدار ۱+۴ به آمریکا در مورد تاثیر تحریم‌ها بر بازطراحی راکتور اراک و تغییر کاربری فردو، تکذیب بازداشت فعال دانشجویی در تجمعات کامیون‌داران، ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، دهم و یازدهم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

11.2

به گزارش کسب و کار نیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی تاکید کردند:بکوشید شعر فارسی عفیف، حکمت‌آمیز و امیدآفرین باقی بماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه امروز سیاست خارجی آمریکا در دنیا مورد تنفر قدرت‌هاست، گفت: قدرت‌های بزرگ و کوچک از این سیاست‌ها متنفرند گرچه اظهار نکنند.امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرایط امروز آمریکا، گفت: آمریکا امروز علاوه بر ضعف جدی و ناتوانی در منطقه جنوب غربی آسیا، اسطوره دموکراسی‌اش در جهان شکست خورده و جای آن را نفرت، تفرقه و نژادپرستی گرفته است.

همچنین سردار رمضان شریف در سخنرانی پیش از خطبه ها با بیان اینکه در روز قدس امسال صف حامیان فلسطین و کسانی که به ملت فلسطین خنجر زدند، مشخص است، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روز جهانی قدس امسال این است که کسانی که در منطقه ما با عنوان پرده‌داری کعبه به آرمان فلسطین پشت کرده‌اند و جانب آمریکایی‌ها را گرفته‌اند در نزد امت اسلامی رسوا شدند.

پس از استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی، رسول منتجب‌نیا نیز از قائم مقامی دبیرکل اعتمادملی استعفا کرد. در بخشی از نامه استعفای منتجب نیا خطاب به کروبی آمده است: با توجّه به اعلام استعفای حضرتعالی و در نتیجه تغییر و استحاله قریب الوقوع این تشکل بدون حضور مؤثر جنابعالی، اینجانب نیز استعفای خود را از قائم مقامی دبیرکل حزب اعلام داشته و از حسن اعتماد و محبّت و حمایت‌های جنابعالی صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

سرکنسول ایران در اربیل ، با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و وزیر اقتصاد این منطقه در ارتباط با مطالبات شرکت های ایرانی فعال در اقلیم کردستان، خبر داد : مطالبات این شرکت ها به زودی تعیین تکلیف می شود.

همچنین فرودگاه سلیمانیه عراق اعلام کرد که پروازهای تهران- سلیمانیه بزودی از سر گرفته می شود و پروازهای میان این دو فرودگاه دو پرواز در هفته خواهد بود.

سفیر ایران در کنیا نیز از  آزادی ۱۷ ملوان ایرانی در سومالی خبر داد و گفت: ۱۷ ملوان ایرانی که ماه‌های پیش به دلیل ورود غیرقانونی به سومالی بازداشت شده بودند، طی مذاکرات فشرده با دولت محلی پورتلند از طریق رابطان سومالی آزاد شدند. وی با بیان اینکه این ملوانان بدون هیچ پیش شرطی آزاد شده‌اند، تصریح کرد:ملوانان به زودی از طریق یک کشتی ماهیگیری به کشور و آغوش خانواده‌شان باز می‌گردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان گفت: گزارش آزادی‌های مذهبی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران سیاسی، غیرواقعی و مردود است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی از هشدار ۱+۴ به آمریکا در مورد تاثیر تحریم‌ها بر بازطراحی راکتور اراک و تغییر کاربری فردو گزارش داد: بازگرداندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، باز طراحی راکتور آب سنگین اراک و تغییر کاربری سایت فردو در این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال، در دیدار با «صیدیکی کابا»، پیام محمد جواد ظریف در پی خروج آمریکا از برجام را به وزیر امور خارجه سنگال تحویل داد. در این دیدار وزیر خارجه سنگال با حمایت از توافق هسته ای و ضرورت صیانت از آن در وضعیت کنونی، برجام را یک آزمون مهم توصیف کرد که برآیند اجماع جامعه جهانی است.
وی اعلام کرد :بزودی پاسخی کتبی برای وزیر امور خارجه ایران ارسال خواهد کرد.

وزیر امورخارجه فرانسه نیز با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا پیشرفت‌هایی به دست آورده است، گفت که این اقدامات هنوز کافی نیست.

رییس کل دادگستری استان تهران ضمن تکذیب ادعای بازداشت فردی به عنوان فعال دانشجویی در حاشیه تجمعات کامیون‌داران در خصوص موضوع اعتراض کامیون‌داران گفت: الحمدلله با تدابیری که اتخاذ شده و پیگیری‌هایی که انجام گرفته، به مرور مشکلات کامیون‌داران از ناحیه دستگاه‌های متولی برطرف می‌شود. ما هم حامی و پشتیبان این هستیم که هر یک از صنوف به ویژه این صنف، بتوانند حقوق قانونی خود را استیفا کنند. وی همچین با اشاره به پرونده حادثه مدرسه غرب تهران گفت:‌ این پرونده با دقت، سرعت، قاطعیت و رعایت چارچوب‌های قانونی مراحل مختلف رسیدگی خود را طی خواهد کرد و با قطعیت و پایان رسیدگی، نتیجه اعلام خواهد شد.

در همین رابطه پارسایی از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران خبر داد و گفت که جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای پیگیری این موضوع احتمالا روز شنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.