صفحه اصلی / استان ها / قم / ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و صادراتی قم به لبنان معرفی شد
ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و صادراتی قم به لبنان معرفی شد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و صادراتی قم به لبنان معرفی شد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی و صادراتی قم در شهر نبطیه به لبنان معرفی شد

نشست

به گزارش کسب و کار نیوز، یونس عالی پور امروز در نشست خبری در خصوص دستاوردهای سفر لبنان که در دفتر معاونت زائرین استانداری برگزار شد، عنوان کرد: رویداد هفته فرهنگی – اقتصادی قم –لبنان در شهر نبطیه برگزار شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و اقتصادی در این منطقه به شمار می رفت.

وی تصریح کرد: نمایشگاه فرهنگی ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور «محمد فتحعلی» سفیر ایران، «محمدمهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در بیروت و حجت الاسلام «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله افتتاح شد.

عالی پور بیان کرد: در این نمایشگاه هیات همراه از سوی موسسات مختلف از جمله سمن ها، مراکز حوزوی ملی و بین المللی، حرم مطهر، مسجد جمکران، موسسه نشر آثار امام (ره)، موسسه نشر آثار مقام معظم رهبری حضور داشتند. همچنین نمایندگانی از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت ارائه محصولات و دستاوردهای فرهنگی راهی لبنان شدند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در ۳۷ غرفه و در ساعت ۱۷ به وقت محلی در روز چهارشنه افتتاح شد و تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری برای بازدید عموم از ۹ تا ۱۳ و ۱۷ الی ۲۲ به صورت دایر بود.

وی گفت: همه غرفه های این نمایشگاه در روز بازگشایی با استقبال بی نظیری مواجه شد و یکی از بخش های جالب اجرای باستانی کاران استان قم بود. سایر غرفه‌ها از جمله صنایع دستی، نقاشی، خوشنویسی، غرفه‌های عکس امام (ره) و انقلاب و آثار مکتوب نیز مورد توجه علاقه مندان بود.

وی گفت: قبل از برگزاری این نمایشگاه در جلسه ای در ایران به تشریح اهداف سفر پرداختیم و در طول برگزاری این رویداد مهم اخبار و اقدامات در سایت استانداری بارگذاری می شد. این رویداد فرهنگی و اقتصادی دستاوردهای بی شماری داشت و با تعامل طرفین توسعه اقصادی و اهداف فرهنگی را پیش بردیم.

عالی پور بیان کرد: جایگاه فرهنگی و دینی قم موجب می شد مردم از نمایشگاه به خوبی استقبال کنند و رابطه خوبی بین برنامه های فرهنگی و اقتصادی صورت بگیرد و حتی عکس های ساخت ضریح سید الشهداء توسط عکاس هنرمند حسامی نژاد در قالب غرفه ای مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: غرفه جمکران و بقاء متبرکه و غرفه مقام معظم رهبری غرفه های امام(ره) و غرفه حوزه علمیه المصطفی و جامعه الزهراء مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز با استقبال مواجه شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم پیرامون اهداف اقتصادی این رویداد خاطرنشان کرد: در تلاشیم بتوانیم از توان سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: گروه تواشیح و حافظان قرآن برنامه های فاخری را ارائه دادند و برنامه هایی با موضوع مقاومت و روایت گری شهداء نیز اجرا شد. لبنانی های حاضر در نمایشگاه در قالب دفتری جملاتی زیبا را تقدیم رهبر انقلاب کردند که به زودی ترجمه می شود.

وی گفت: بخشی از ظرفیت های دانشگاهی و علمی خود را در جهت جذب دانشجویان معرفی کردیم از طرفی از مراکز اصلی شهر و مجتمع تجاری در جهت راه اندازی نمایشگاهی دائمی بازدید به عمل آمد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: ما به دنبال حضور در بازار و عرضه کالای ایرانی در لبنان هستیم و اشتغال و صادرات غیر نفتی و معرفی قم از اهداف مهم این نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است این روند با قوت تداوم یابد توسعه روابط در حوزه تولید گل و گیاه و و بازدید از سینمای نبطیه در هفته فیلم در جهت اکران فیلم و همچنین اکران فیلم محمد رسول الله از برنامه های دیگر بود. نشست های مشترکی با شهرداری و شورای نبطیه برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه راهسازی و شهرسازی و ساختمان سازی ارزان تر از قیمت های جهانی نیز برگزار شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار کرد: فضا برای روابط تجاری و اقتصادی فراهم است ما نشستی اقتصادی با تجار و بازاریان نبطیه داشتیم آن ها علاقه مند به تامین اقلام خود از بازارهای داخلی ایران بودند.

 در پایان این نشست از جمعی از اصحاب رسانه در همراهی برنامه های ستاد تسهیلات امور زائرین در ایام عید نوروز و نیمه شعبان تجلیل شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.